تبلیغات
کتاب اول (آموزشی- فرهنگی) - تدریس درس استخر
 
کتاب اول (آموزشی- فرهنگی)
معلمی شغل نیست . هنر است ایثار است . عشق است . اگر به دیده شغل به آن می نگری رهایش کن. معلم شهید رجایی.
درباره وبلاگ


مدیریت آموزش و پرورش شهرستان چگنی
اینجانب آموزگار ابتدایی شهرستان چگنی می باشم . این وبلاگ علمی -آموزشی را به سنگربانان علم و دانش تقدیم می کنم . امید دارم با نظرات خوبتون منو در ارائه بهتر اون یاری کنید.


در مجالی که برایم باقیست
باز همراه شما مدرسه ای
می سازیم
که خرد را با عشق
علم را با احساس
و ریاضی را با شعر
و دین را با عرفان
همه را با تشویق تدریس کنند
لای انگشت کسی
قلمی نگذارند
و نخوانند کسی را حیوان
و نگویند کسی را کودن
و معلم هر روز
روح را حاضر و غایب بکند
و بجز ایمانش
هیچکس چیزی را حفظ نباید بکند
مغز ها پر نشود چون انبار
قلب خالی نشود از احساس
درس هایی بدهند
که به جای مغز دل هاتسخیر کند .

مدیر وبلاگ : فاطمه پاریاد
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
                                مشخصات کلی درس


نام درس: فارسی     عنوان درس: استخر       کلاس: اول              مقطع: ابتدایی
مدّت تدریس:45 دقیقه


هدف کلی درس:آشنایی نشانه اِ ِ
ـه هاِ اول     ِغیر اول     ـه آخر چسبان           ه آخرتنها

فعالیت های قبل از درس:
رئوس مطالب:
اِستخر  خانه   نرده درخت نکات ایمنی در اِستخر
هدف های جزیی:آشنایی دانش آموزان با:

                                مشخصات کلی درس


نام درس: فارسی     عنوان درس: استخر       کلاس: اول              مقطع: ابتدایی
مدّت تدریس:45 دقیقه


هدف کلی درس:آشنایی نشانه اِ ِ
ـه هاِ اول     ِغیر اول     ـه آخر چسبان           ه آخرتنها

فعالیت های قبل از درس:
رئوس مطالب:
اِستخر  خانه   نرده درخت نکات ایمنی در اِستخر
هدف های جزیی:آشنایی دانش آموزان با:
1-صدای اِ                                             2-نشانه اِ


3- صحیح نوشتن نشانه اِ                            4-صحیح خواندن نشانه اِ
                             
 5-محل استخر                                          6  -نکات ایمنی اِستخر                             

6
-نوشتن چهار شکل اِ                           
7-محل قرارگرفتن چهارشکل اِدرجدول   

8-خواندن ونوشتن کلمات دیگری که اِ دارند.
هدفهای رفتاری :

فراگیر در پایان درس بتواند :

1-    صدای اِ را در جدول نشان دهد .

2-    چند کلمه که صدای اِ در آخر آن باشد بگوید .

3-    چند کلمه که صدای اِ در اول آن باشد بگوید.

4-    چند کلمه که صدای اِ در وسط آن باشد بگوید .

-  به سوال استخرچگونه جایی است پاسخ صحیح دهد .

6-  نکات ایمنی در استخر را توضیح دهد .

7-   به تمریناتی که به او می دهیم با رغبت انجام دهد .

8-    با کلمات داده شده جمله بسازد .

پیش بینی رفتار ورودی :

با صداهای آ ، ب، د، م، س، او ، ت ، ن ، ایـ ، ز آشنایی دارد  .

فعالیتهای ضمن درس
آمادگی :
کلاس را با سلام  واحوالپرسی ، دعای شروع کلاس ، حضور و غیاب ، اطمینان از سلامتی جسمی و روحی روانی آنها شروع  می کنیم .

انجام ارزشیابی تشخیصی :

   1-   کارتهای تند خوانی را از بچه ها سوال می کنیم .

  2-    از روی جدول الفبا نشانه هایی که خوانده اند نشان می دهند .

  3-    با هر نشانه یک کلمه می گویند .

    4-    با کلمات خود جمله می سازند .

ایجاد انگیزه و معرفی   درس جدید :

تصویر درس را روی تخته نصب کرده و سپس پازلها را بین آنها پخش کرده و از آنها می خواهیم که یار خود را پیدا کرده و پازل را کامل کنند . و سپس از هر گروه می پرسیم که نام پازلشان چیست و با آن یک جمله بسازند. و د رادامه پازل خود را کنار میز خود نصب کنند . و آموزگار با تکرار کلمات پازل ها بچه ها را هدایت می کنند که صدای جدید را تشخیص دهند .

ارائه درس جدید :

تصویر عنوانی را به بچه ها نشان می دهیم و می خواهیم که در گروه مشورت کنند ببینند که می توانند بگویند که چه جایی است . بعد از پاسخ به این سوال آنها را هدایت می کنیم که حالا بگویند ببینیم که چه چیزهایی در آن است . و سپس آنها اشاره می کنند که نرده ،درخت، خانه

در ادامه می پرسیم که چه کسی به استخر رفته است . و اگر کسی بود که از او تمام جزئیات را  از او می پرسیم و اگر کسی نبود خودمان توضیح می دهیم هم نکات ایمنی و هم شرایط لازم برای رفتن به استخر را .

سپس کلید واژه ها را به بچه ها داده و از آنها می خواهیم که د رگروهها مشورت کنند و بگویند که نام تصویر چیست و چه صدایی در آن قرمز نوشته شده است و در کجا قرار گرفته است .

و سپس از هر گروه می خواهیم که شکل خود را به بچه های دیگر نشان دهد نام او را بگوید و برای آن بک جمله بسازد و در انتها بگوید که چه صدایی در آن قرمز است و در کجا آن قرار گرفته است .

و از تمام گروهها به همین ترتیب می پرسیم و د رادامه می پرسیم که چه صدایی در همه این تصاویر مشترک بود و آنها می گویند که صدای اِ

حالا می پرسیم که چند شکل داشت می گویند چهار شکل .

و نشانه های اِ را هر کدام جداگانه روی تخته نصب کرده و از بچه ها می خواهیم که هر کدام از تصاویر که نشانه های داده شده رادارد زیر آن بچسبانند .

و د رانتها برای هر کدام اسمی پیدا کنیم و بچه ها با دلیل اسم گذاری کنند که اِ چون در اول می آید می گذاریم اِ اول و الی آخر و د رانتها نچسبیدن ای را به ـه و ه آخر توضیح می دهیم .سپس چهارتا از دانش آموزان  که از قبل آماده شده بودند شعر مربوط به درس رامی خوانند

اِ اول     ِغیر اول     ـه آخر چسبان           ه آخرتنها

ماچهار تا اِهستیم

کنار هم نشستیم                 

به من میگن اِ اول


اِ اول است همیشه

به غیر از این نمیشه

 ِغیر اول خوب می داند

زیر شکل ها می ماند

 ـه  چسبان است در آخر

دوست است با غیر آخر

آمده است در خانه

در آخر برنامه

ه آخر دائم تنهاست

دائم با یک شکلی هاست



 سپس جای نشانه اِ را در جدول نشان داده و یک گل روی آن می چسبانیم  و صدایی که در آینده می خوانند  که در ادامه صداها نصب می کنیم .کتاب را باز کرده از روی درس می خوانند .

۳ دقیقه
۵ دقیقه
۷دقیقه
۲۰ دقیقه

فعالیتهای پس از تدریس
جمع بندی و نتیجه گیری :
نشانه را در جدول به بچه ها نشان می دهیم و سپس نام هر یک و محل قرار گرفتن هر یک را به اضافه استثنای ای که به صدای ـه نمی چسبد را توضیح می دهیم .

ارزشیابی پایان تدریس :

1-    از بچه ها می خواهیم که صدای جدید را در جدول نشان دهند .

2-    با صدای اِ اول یک کلمه بگویند

3-    با صدای ِ غیر اوّل یک کلمه بگویند

4 -   با صدای ـه آخر چسبان یک کلمه بگویند

5  -  با صدای ه آخر تنها یک کلمه بگویند .
6-   درباره     استخر  توضیح دهند.

7 -   چند نکات ایمنی در استخر رابیان کنند .

تعیین تکلیف:

1    تکالیف تمرینی : کار برگ مربوط به تمرین چهارشکل اِرا حل کنند.

2    شکل کلماتی را که صدای اِ در آن است بکشند و به کلاس بیاورند و در تابلو بچسبانند .





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
پنجشنبه 19 آذر 1394
فاطمه پاریاد
چهارشنبه 18 مرداد 1396 11:24 ق.ظ
Yes! Finally something about foot pain identifier.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر