تبلیغات
کتاب اول (آموزشی- فرهنگی) - روش تدریس ریاضی ( قسمت پنجم )
 
کتاب اول (آموزشی- فرهنگی)
معلمی شغل نیست . هنر است ایثار است . عشق است . اگر به دیده شغل به آن می نگری رهایش کن. معلم شهید رجایی.
درباره وبلاگ


مدیریت آموزش و پرورش شهرستان چگنی
اینجانب آموزگار ابتدایی شهرستان چگنی می باشم . این وبلاگ علمی -آموزشی را به سنگربانان علم و دانش تقدیم می کنم . امید دارم با نظرات خوبتون منو در ارائه بهتر اون یاری کنید.


در مجالی که برایم باقیست
باز همراه شما مدرسه ای
می سازیم
که خرد را با عشق
علم را با احساس
و ریاضی را با شعر
و دین را با عرفان
همه را با تشویق تدریس کنند
لای انگشت کسی
قلمی نگذارند
و نخوانند کسی را حیوان
و نگویند کسی را کودن
و معلم هر روز
روح را حاضر و غایب بکند
و بجز ایمانش
هیچکس چیزی را حفظ نباید بکند
مغز ها پر نشود چون انبار
قلب خالی نشود از احساس
درس هایی بدهند
که به جای مغز دل هاتسخیر کند .

مدیر وبلاگ : فاطمه پاریاد
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
١
صفحه آغازین: بازی با دوستان
- مفاهیم: چپ، راست ؛ وسط، كنار، بین ؛ ردیف، ستون ؛ جلو، پشت؛ اول الی پنجم.
-
مهارتهای مربوط به لوحه: بازی با چینهها ؛ الگوسازی ؛ پازلهای دوبعدی و سه بعدی كاردستی.
-
نگرشهای مربوط به لوحه:
(1ریاضیات را باید از طبیعت و جهان اطرافمان بیاموزیم.
(2زبان اعداد در طبیعت وجود دارد و انسان آن را از طبیعت آموخته است.
-
تأثیرات بر ساختارشناختی:
(1تفكر هندسی و كار با اشكال هندسی.
(2مدلسازی.
(3تربیت دیگران با رفتار صحیح.
(4شناخت دوستان.
(5تأثیر بر رفتار.
-
تم روشناختی:
دوست: در مورد آداب دوستیابی، نگهداری دوستان، تربیت دوستان و كمك به دوستان نكاتی را كه به ذه
میرسد با دانشآموزان در میان بگذارید.
- ارتباط با صفحات بخش:
(1برای لوحه یك داستان بسازید.
(2اعداد كمتر از 5مهره را روی دو چینه پایین صفحه بگذار سپس آنها را با انگشتان دو دست نشان بده س
آنها را به یك دست منتقل كن. همین كار را با مهرهها انجام بده و همه را به یك چینه منتقل كن.
(3چند مهره را روی دو چینه پایین صفحه بگذار و با دو دست نشان بده سپس از دستی كه بیشتر دارد به ت
دست دیگر ببند. همین كار را با مهرهها انجام بده و بگو چقدر باقی میماند.
(4در مورد نكاتی كه مربوط به اتاق شخصی دانش آموزان میشود مانند تمیزی و مرتـب كـردن آن نكـات
كه به نظرتان میرسد به دانشآموزان بگویید.
(5در مورد كار گروهی با دانشآموزان صحبت كنید و آنها را به بازیهای گروهی تشویق كنید.
(6تعداد بچههای در حال بازی را با تعداد صندلیها مقایسه كنید.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
جمعه 17 دی 1395
فاطمه پاریاد
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر