تبلیغات
کتاب اول (آموزشی- فرهنگی) - ریاضی ص 39 و 40
 
کتاب اول (آموزشی- فرهنگی)
معلمی شغل نیست . هنر است ایثار است . عشق است . اگر به دیده شغل به آن می نگری رهایش کن. معلم شهید رجایی.
درباره وبلاگ


مدیریت آموزش و پرورش شهرستان چگنی
اینجانب آموزگار ابتدایی شهرستان چگنی می باشم . این وبلاگ علمی -آموزشی را به سنگربانان علم و دانش تقدیم می کنم . امید دارم با نظرات خوبتون منو در ارائه بهتر اون یاری کنید.


در مجالی که برایم باقیست
باز همراه شما مدرسه ای
می سازیم
که خرد را با عشق
علم را با احساس
و ریاضی را با شعر
و دین را با عرفان
همه را با تشویق تدریس کنند
لای انگشت کسی
قلمی نگذارند
و نخوانند کسی را حیوان
و نگویند کسی را کودن
و معلم هر روز
روح را حاضر و غایب بکند
و بجز ایمانش
هیچکس چیزی را حفظ نباید بکند
مغز ها پر نشود چون انبار
قلب خالی نشود از احساس
درس هایی بدهند
که به جای مغز دل هاتسخیر کند .

مدیر وبلاگ : فاطمه پاریاد
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
صفحه: 38
اهداف:
.1درك عدد اصلی یك مجموعه و نمایش آن با انگشتان دست.
.2آماده شدن برای درك مفهوم تفریق.
.3درك اولیه مفهوم حاصل تفریق و نمایش آن با چوب خط.
.4رشد ادراك غیر كلامی.
روش تدریس:
ابتدا اشیاء مختلف تا 5تا را در اختیار دانش آموز به گونهای قرار دهید كه تعدادی از آنها مثل هم باشـند و از
آنها بخواهید كه تعداد این اشیاء را با انگشتان دست نشان دهند. سپس از آنها بخواهید به تعداد اشـیائی كـه مثـل
هم هستند انگشتان دست را ببندند و بگویند كه چند تا شیء باقی میماند.
∗∗ حال به صفحه آغازین بخش برگردید و از آنها بپرسید كه چند تا چینه روی میز سبز رنـگ روی هـم چیـده
شده است؟ از آنها بخواهید آن را با انگشتان دست نشان دهند. سپس از آنها بپرسید به تعداد چینههای هم رنـگ
)قرمز( و یا به تعداد چینههای سبز یا زرد انگشتان دست را ببندند و بگویند كه چند تا چینه مانده است. بـه همـین
ترتیب میتوانید سؤالهای مشابه را برای تعداد مدلهای مثل هم روی میز قرمز رنگ بپرسید.
∗∗∗ حال به صفحه 38كتاب برگشته و فعالیت مربوط بـه ایـن صـفحه را انجـام دهیـد. قبـل از شـروع از دانـش
آموزان بخواهید شكلهای مثل هم را نشان دهند.
توصیههای آموزشی:
.1هدف از انجام این فعالیت كم كردن اشیاء مثل هم از یـك مجموعـه و درك تعـداد بـاقی مانـده اشـیاء ایـن
مجموعه است.
.2دانش آموزان باید به تعداد اعضای باقی مانده را با چـوب خـط نمـایش دهنـد بنـابراین بـه ازای هـر یـك از
اشیای كه مشابه بقیه نیستند یك چوب خط كشیده و به همین ترتیب ادامه دهند.
.3دانش آموزان از نماد تفریق استفاده نمی كنند بلكه هدف درك مفهوم تفریق است.
.4در هنگام انجام فعالیت توجه داشته باشید كه عددهای به كار رفته نباید بیشتر از 5باشد



  لطفا به ادامه مطلب بروید 

صفحه: 39
اهداف:
.1تشخیص الگوی شطرنجی و ادامه دادن الگو.
.2درك قانون مربوط به الگو و بیان آن به صورت كلامی.
.3تشخیص و رسم شكل تكرار شونده و بی الگو.
.4تشخیص الگوهایی در محیط پیرامونی و كشف قانون مربوط به آن.
روش تدریس:
از بچهها بخواهید با استفاده از مدادهای رنگی و قرار دادن آنها بـا فاصـله مناسـب از یكـدیگر الگ
بگویند چه الگویی در این چینش مدادها میبینند. سپس از آنها بخواهید با استفاده از مداد اشـكال ه
یا یا یا یا را با فاصلههـای مناسـب از یكـدیگر
الگو بسازند و بیان نمایند در این الگو چه شكلی تكرار شده است.
∗∗ حال به صفحه آغازین بخش برگردید توجه دانش آموزان را به ریشه فرش جلب كرده و از آنه
آیا الگوی خاص در ریشههای این فرش می بینند؟ سپس از آنها بخواهید با استفاده از مداد رنگی مر
را بكشند.
∗∗∗ حال به صفحه 39كتاب برگشته و از بچه ها بخواهید الگوی مـورد نظـر را ادامـه دهنـد هـدف
صفحه تشخیص شكل تكرار شونده است. دانش آموزان با توصیف كلامی الگو میتوانند به شكل
پی ببرند و سپس آن را رسم كنند.
توصیههای آموزشی:
.1توجه دانش آموزان را به الگوی شطرنجی و فاصله بین شكلهای تكرارشونده جلب كنید.
.2دلیل اینكه با یك فاصله شطرنجی ترسیم شكل شروع شده است این است كه دانـش آمـوزان آ
خط قرمز نبینند بلكه الگو را در داخل كادر شطرنجی ادامـه دهنـد. امـا اگـر د انـش آمـوز الگـو را
گونهای كه خط كادر را نیز قطع كرد ایرادی ندارد.
.3از دانش آموزان بخواهید كه با استفاده از كاغذ شطرنجی الگوهای جدیدی بسازند.
.4از بچهها بخواهید كه الگوی شطرنجی را روی خط ادامه دهند تا دقت و ظرافت انجام كار آنها
.5كشف قانون مربوط به الگو از اهمیت خاصی برخوردار است. بیان آن بـه صـورت كلامـی در ر
كلامی دانش آموزان از اهمیت خاصی برخوردار است.
.6می توانید این فعالیت را به صورتی دیگر نیز انجام دهید. ابتدا شكل تكرارشونده را رسم كنید س
آموزان با استفاده از آن شكل یك الگو بسازند و آن شكل را چندین مرتبه به دنبال هم رسم كنند.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
جمعه 17 دی 1395
فاطمه پاریاد
پنجشنبه 16 آذر 1396 10:31 ب.ظ
Wow that was unusual. I just wrote an extremely long comment but after I clicked
submit my comment didn't appear. Grrrr... well I'm
not writing all that over again. Anyways, just wanted
to say great blog!
پنجشنبه 23 شهریور 1396 11:03 ب.ظ
Excellent post. I will be dealing with a few of these
issues as well..
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر