تبلیغات
کتاب اول (آموزشی- فرهنگی) - ریاضی ص 41 و 42
 
کتاب اول (آموزشی- فرهنگی)
معلمی شغل نیست . هنر است ایثار است . عشق است . اگر به دیده شغل به آن می نگری رهایش کن. معلم شهید رجایی.
درباره وبلاگ


مدیریت آموزش و پرورش شهرستان چگنی
اینجانب آموزگار ابتدایی شهرستان چگنی می باشم . این وبلاگ علمی -آموزشی را به سنگربانان علم و دانش تقدیم می کنم . امید دارم با نظرات خوبتون منو در ارائه بهتر اون یاری کنید.


در مجالی که برایم باقیست
باز همراه شما مدرسه ای
می سازیم
که خرد را با عشق
علم را با احساس
و ریاضی را با شعر
و دین را با عرفان
همه را با تشویق تدریس کنند
لای انگشت کسی
قلمی نگذارند
و نخوانند کسی را حیوان
و نگویند کسی را کودن
و معلم هر روز
روح را حاضر و غایب بکند
و بجز ایمانش
هیچکس چیزی را حفظ نباید بکند
مغز ها پر نشود چون انبار
قلب خالی نشود از احساس
درس هایی بدهند
که به جای مغز دل هاتسخیر کند .

مدیر وبلاگ : فاطمه پاریاد
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
صفحه: 41
اهداف:
.1داستان سازی و برقراری ارتباط كلامی.
.2به كارگیری مفاهیم اولیه اضافه شدن یا كم شدن و به كارگیری ابزار شمارش در بیان داستان.
.3به كارگیری مفاهیم ریاضی در محیط پیرامونی.
.4رشد قدرت انتزاعی و تخیل دانش آموزان.
روش تدریس:
داستانی ساده برای دانش آموزان بیان كنید و از آنها بخواهید با استفاده از ابزار نقاشی و یـا وسـایل دیگـر ایـن
داستان شما را عینی كنند. در بیان داستان از مفاهیم شمارش، كم كردن، اضافه كردن استفاده شود.
∗∗ حال به صفحه آغازین بخش برگردید و از دانش آموزان بخواهید با مفهوم تفریق با اضافه كـردن یـا مفـاهیم
شمارش یك داستان بسازند.
∗∗∗ به فعالیت صفحه 41كتاب برگشته و از بچه ها بخواهید داستانی در مورد اتفاقی كه به تـصویر ایـن صـفحه
افتاده است بسازند. برای مثال می توانند بگویند بعد از پنچر شدن اتوبوس چند نفر پیاده شدند و 2نفر هنوز پیاده
نشده است. و یا 3نفر در تاكسی نشسته اند و یك نفر دیگر در حال سوار شدن به تاكسی دیگری است.
توصیههای آموزشی:
.1دانش آموزان را جهت دهید كه در هنگام داستان سازی مفاهیم محاسباتی و شمارش را به كار برند.
.2حساسیتی روی نوع داستانی كه بچه ها می سازند نداشته باشید.
.3اگر دانش آموزان برای بخشی از این اتفاق داستان ساختند ایرادی ندارد. اما تأكید بـر بـه كـارگیری عـدد و
مفاهیم جمع و تفریق از اهمیت خاصی برخوردار است.
.4از دانش آموزان بخواهید یك صفحه از اتفاق زنـدگی خـود را تجـسم و بـا بـه كـارگیری مفـاهیم ریاضـی

 ادمه مطلب 

صفحه: 42
اهداف:
.1درك مفهوم تقارن.
.2به كارگیری ابزار شابلون جهت ترسیم اشكال هندسی.
.3درك حصوصیات و تفاوتهای اشكال هندسی.
.4كشیدن قرینه شكلهای هندسی با استفاده از كپی كردن.
روش تدریس:
از دانش آموزان بخواهید با شابلون اشكال هندسی دلخواه رسم كنند. سپس از آنها بخواهید یـك شـكل غیـر
سه گوش مشخص را با شابلون و مداد رسم كنند و با تا زدن كاغذ و فشار آوردن به خطـوط شـكل قرینـه آن را
رسم كنند. سپس همین عمل را با سه گوش انجام دهند تا درك مفهوم تقارن كامل شود.
∗∗ از دانش آموزان بخواهید كه اشكال متقارن و غیر متقارن را در این لوحـه تـشخیص دهنـد توجـه آنهـا را بـه
شیشه های درب و پنجره و شكل های متقارن دیگر جلب كنید.
∗∗∗ حال به صفحه 42كتاب درسی برگشته و از بچه ها بخواهید مراحل كار را توضیح دهند. در هر تصویر چه
اتفاقی افتاده است. سپس از آنها بخواهید همین عمل را با شابلون انجام داده و با تا كردن و كپی كردن شكل هـا
قرینه آنها را به دست آورند. توجه آنها را در پایان كار به قرینه بودن شكل های دو طرف نسبت به خط تا جلـب
كنید.
توصیههای آموزشی:
.1در این فعالیت از هر نوع شابلونی می توانند استفاده كننـد چـون هـدف ترسـیم اشـكال هندسـی و تـشخیص
تقارن این اشكال می اشد.
.2در تمام این كتاب از شابلون خاص كه نمونه آن در آخر كتاب طراحی شده است استفاده می شود.
.3استفاده از ابزار شابلون دقت دانش آموزان ر ادر طراحی اشكال هندسی تقویت می كند.
.4دانش آموزان این روش را باید برای رسم شكل های قرینه یاد بگیرند تا در ادامه كار هر وقت نیـاز بـه رسـم
شكل قرینه بود و آنها در تشخیص شكل قرینه با مشكل مواجه شدند با انجام عمل مشابه این فعالیـت بایـد شـكل
قرینه را پیدا كنند.
.5قرینه شكل مثلث بیشترین توجه و تمرین را نیاز دارد.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
جمعه 17 دی 1395
فاطمه پاریاد
پنجشنبه 23 شهریور 1396 02:45 ب.ظ
My partner and I stumbled over here different page and thought I might check things
out. I like what I see so now i'm following you.
Look forward to looking over your web page yet again.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر