کتاب اول (آموزشی- فرهنگی)
معلمی شغل نیست . هنر است ایثار است . عشق است . اگر به دیده شغل به آن می نگری رهایش کن. معلم شهید رجایی.
درباره وبلاگ


مدیریت آموزش و پرورش شهرستان چگنی
اینجانب آموزگار ابتدایی شهرستان چگنی می باشم . این وبلاگ علمی -آموزشی را به سنگربانان علم و دانش تقدیم می کنم . امید دارم با نظرات خوبتون منو در ارائه بهتر اون یاری کنید.


در مجالی که برایم باقیست
باز همراه شما مدرسه ای
می سازیم
که خرد را با عشق
علم را با احساس
و ریاضی را با شعر
و دین را با عرفان
همه را با تشویق تدریس کنند
لای انگشت کسی
قلمی نگذارند
و نخوانند کسی را حیوان
و نگویند کسی را کودن
و معلم هر روز
روح را حاضر و غایب بکند
و بجز ایمانش
هیچکس چیزی را حفظ نباید بکند
مغز ها پر نشود چون انبار
قلب خالی نشود از احساس
درس هایی بدهند
که به جای مغز دل هاتسخیر کند .

مدیر وبلاگ : فاطمه پاریاد
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
صفحه: 44
اهداف:
.1مرور مفاهیم جمع و تفریق.
.2نمایش حاصل جمع یا تفریق با نماد چوب خط.
.3به كار گیری مفاهیم جمع و تفریق در محیط پیرامونی.
.4تمرین مهارت حل مسئله با حل مربع شگفت انگیز .4*4
روش تدریس:
می توانید با برش دادن دو دایره كاغذی با رنگهای متفاوت به پنج قسمت مساوی و با دادن شكل ها به دانـ
آموزان فعالیتی به صورت زیر را انجام دهید.
-1ابتدا 3قطعه از یك دایره كاغذی و 2قطعه از دایره كاغذی دیگر بردارند و از آنها بپرسید كـه از هـر دای
چند قطعه برداشته شده است سپس بخواهید 2قطعه باقیمانده از یك رنگ را به 3قطعه ای وصل كنند و حـال
آنها بپرسید روی هم چند قطعه شده است. تا دانش آموزان یك درك مناسبی از مفهوم جمع كـسب كننـد.
این ترتیب می توانید تمرین هایی برای مفهوم تفریق طرح كنید.
∗∗ حال می توانید سؤالاتی در مورد مفهوم اضافه كردن یا كم كردن كیك ها با توجه به صفحه آغازین بخـ
بپرسید. به عنوان نمونه اگر دو قطعه از كیك سمت راست به 2دختری كه روی مبل نشـسته انـد داده شـود چ
قطعه از كیك می ماند؟ با طرح سؤال های مشابه از دانش آموزان به درك مناسب از مفاهیم جمع و تفریـق و
توجه به تصویر مربوطه خواهند رسید.
∗∗∗ حال به صفحه 44كتاب درسی برگشته و فعالیت مربوطه را انجام دهید. در این فعالیت ابتدا توضـیح ده
كه هر كیك به 5قسمت مساوی تقسیم شده است سپس طبق دسـتور العمـل بـالای صـفحه سـؤالات مربوطـه
بپرسید.
برای حل مربع شگفت انگیز این صفحه راه حل های مختلف دانش آموزان را سؤال كنید هر دانش آموز میتو
كار نفر كنار خود را كنترل و بررسی كند و در مورد صحت و سقم آن اظهارنظر كند.
توصیههای آموزشی:
.1دیدن 5قطعه مساوی از یك گردی یا كیك از اهمیت خاصی برخوردار است. بنابراین از ابزارهایی كه ای
تصویر را ایجاد میكند استفاده كند.
.2ممكن است كه دانش آموزان در هنگام انجام فعالیت مربوط به كیك و دیدن ایـن كـه ایـن تـست اسـت
مشكل مواجه شوند. شما می توانید آنها را به بشقاب كه خطوط ناشی از برداشتن قطعهها در آن دیـده مـی شـ
هدایت كند.
.3در حل مربع شگفت انگیز هم میتوان با كنترل ستونها و هم با بررسی ردیف و هم با نگاه كردن به 4مر
كه در یك چهارم مربع اصلی كنار هم قرار گرفتهاند به پاسخ مناسب دست یافت. بنابراین راه حل های مختلـ
را در كلاس مورد بررسی و توجه قرار دهید.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
جمعه 17 دی 1395
فاطمه پاریاد
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر