تبلیغات
کتاب اول (آموزشی- فرهنگی) - صفحه: 46
 
کتاب اول (آموزشی- فرهنگی)
معلمی شغل نیست . هنر است ایثار است . عشق است . اگر به دیده شغل به آن می نگری رهایش کن. معلم شهید رجایی.
درباره وبلاگ


مدیریت آموزش و پرورش شهرستان چگنی
اینجانب آموزگار ابتدایی شهرستان چگنی می باشم . این وبلاگ علمی -آموزشی را به سنگربانان علم و دانش تقدیم می کنم . امید دارم با نظرات خوبتون منو در ارائه بهتر اون یاری کنید.


در مجالی که برایم باقیست
باز همراه شما مدرسه ای
می سازیم
که خرد را با عشق
علم را با احساس
و ریاضی را با شعر
و دین را با عرفان
همه را با تشویق تدریس کنند
لای انگشت کسی
قلمی نگذارند
و نخوانند کسی را حیوان
و نگویند کسی را کودن
و معلم هر روز
روح را حاضر و غایب بکند
و بجز ایمانش
هیچکس چیزی را حفظ نباید بکند
مغز ها پر نشود چون انبار
قلب خالی نشود از احساس
درس هایی بدهند
که به جای مغز دل هاتسخیر کند .

مدیر وبلاگ : فاطمه پاریاد
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

اهداف:
.1ادامه دادن الگوهای شطرنجی.
.2كشف قانون مربوط به الگو.
.3درك الگوهایی كه به هم متصل هستند و الگوهایی كه از هم فاصله دارند.
.4تشخیص شكل تكرارشونده در هر الگو و رسم آن.
روش تدریس:
از بچهها بخواهید با میله یا مداد و تراش كه هر كدام بـه فـصله 4انگـشت از یكـدیگر قـرار دارنـد الگـویی را
طراحی و قانون مربوط به الگو رابیان كنند. به همـین صـورت فعالیتهـای مـشابه دیگـر را كـه مربـوط بـه الگـوی
شطرنجی خطی است انجام دهند. سپس از دانش آموزان بخواهید كه كاغذهای رنگـی را بـه شـكل مربـع بـرش
دهند و با استفاده از آن الگوهای متفاوت بسازند.
∗∗ حال از دانش آموزان بخواهید با رنگ كردن ریشههای فرش كه در تصویر آغازین این بخش دیده میشـود
و با استفاده از رنگهای متفاوت الگوی مناسب بسازند.
∗∗∗ با برگشت به صفحه كتاب از دانش آموزان بخواهیـد فعالیـت هـای ایـن صـفحه را انجـام دهنـد. در انجـام
فعالیتهای این صفحه تشخیص شكل تكرارشونده و رسم آن در قسمت سمت راست اهمیـت زیـادی دارد. لـذا
نباید به كنترل این قسمت پرداخته و در صورتیكه دانش آموزی شكل تكرارشونده را تـشخیص نمـی دهـد بهتـر
است از او بخواهید الگو را به صورت كلامی بیان كند تا با توصیف خود متوجه تكرارشوده و شكل را تشخیص
دهد.
توصیههای آموزشی:
.1در هر قسمت شكلها ابتدا به صورت مجزا هستند و سپس شـكلهـای متـصل مطـرح شـده اسـت. چـرا كـه
تشخیص شكل تكرار شوده در این موارد مشكل است.
.2برای دانش آموزانی كه در انجام این فعالیت مشكل دارند میتوان ابتدا شـكل تكرارشـونده را رسـم كـرد و
سپس از آنها خواست كه آن شكل را چندین مرتبه كنار هم روی كاغذ شطرنجی به صـورت منفـصل یـا متـصل
رسم كنند تا یك الگو ساخته شود و به این ترتیب درك شكل تكرارشونده ساده تر خواهد بود.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
جمعه 17 دی 1395
فاطمه پاریاد
شنبه 14 مرداد 1396 03:40 ق.ظ
What a data of un-ambiguity and preserveness of valuable
familiarity on the topic of unexpected emotions.
جمعه 13 مرداد 1396 01:12 ب.ظ
I am no longer certain where you're getting your info,
however good topic. I must spend some time studying more
or figuring out more. Thanks for excellent information I was looking for
this information for my mission.
شنبه 7 مرداد 1396 09:18 ق.ظ
Thanks very nice blog!
شنبه 7 مرداد 1396 01:56 ق.ظ
It's remarkable to pay a quick visit this site and reading the views of all colleagues concerning this paragraph, while
I am also keen of getting know-how.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر