تبلیغات
کتاب اول (آموزشی- فرهنگی) - ریاضی ص 48و 49
 
کتاب اول (آموزشی- فرهنگی)
معلمی شغل نیست . هنر است ایثار است . عشق است . اگر به دیده شغل به آن می نگری رهایش کن. معلم شهید رجایی.
درباره وبلاگ


مدیریت آموزش و پرورش شهرستان چگنی
اینجانب آموزگار ابتدایی شهرستان چگنی می باشم . این وبلاگ علمی -آموزشی را به سنگربانان علم و دانش تقدیم می کنم . امید دارم با نظرات خوبتون منو در ارائه بهتر اون یاری کنید.


در مجالی که برایم باقیست
باز همراه شما مدرسه ای
می سازیم
که خرد را با عشق
علم را با احساس
و ریاضی را با شعر
و دین را با عرفان
همه را با تشویق تدریس کنند
لای انگشت کسی
قلمی نگذارند
و نخوانند کسی را حیوان
و نگویند کسی را کودن
و معلم هر روز
روح را حاضر و غایب بکند
و بجز ایمانش
هیچکس چیزی را حفظ نباید بکند
مغز ها پر نشود چون انبار
قلب خالی نشود از احساس
درس هایی بدهند
که به جای مغز دل هاتسخیر کند .

مدیر وبلاگ : فاطمه پاریاد
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
صفحه: 48
اهداف:
.1كسب توانایی تشخیص عددهای 1و .2
.2درك عدد اصلی یك مجموعه.
.3توانایی ادامه دادن یك الگوی شطرنجی.
روش تدریس:
به دانش آموزان چیزهای مختلف نظیر 2لوبیا، 1كتاب، 2چینـه و ... بدهیـد و از آنهـا بپرسـید كـه )بـه عنـوان
نمونه( این چند چینه است؟ با نوشتن نماد این عدد روی تخته تمرین كردن را ادامه دهید.
∗∗ به صفحه آغازین بخش 7برگردید و سؤالاتی در مورد تشخیص تعداد افراد یـا اشـیاعی كـه دو تـا یـا یكـی
هستند بپرسید و توجه دانش آموزان را به مقایسه عددهای 1و 2جلب كنید.
∗∗∗ حال به صفحه كتاب برگردید و فعالیت مربوط به این صفحه را انجـام دهیـد و از دانـش آمـوزان بخواهیـد
دور پاسخ درست خط بكشند و سپس الگوی پایین صفحه را با شمردن مربع هـا و بـه كـار بـردن عـددهای 1و 2
ادامه دهند.
توصیههای آموزشی:
.1ممكن است دانش آموزی تفسیری متفاوت از شكل داشته باشد و عدد دیگری را انتخاب كند برای مثال دو
مربع آبی رنگ را كه تقریباً به هم چسبیده است را یك شكل مستطیل در نظر گرفته و عدد یك را انتخاب كند.
در این مورد بهتر است ابتدا تفسیر و دلیل انتخاب او را با دقت گوش كنید و سپس درستی یا نادرستی عمل او را
بررسی نمایید.
.2برای توصیف و ادامه دادن الگوی پایین صفحه می توان از عددهای 1و 2استفاده كرد. برای مثـال از نقطـه
شروع یكی به سمت راست و 2تا بالا می رویم و نقطه شروع را به این نقطه وصل میكنیم.
 ص      صفحه: 49
اهداف:
.1درك مفهوم تقارن.
.2كار با ابزار شابلون برای رسم شكلهای متقارن.
.3شناخت اشكال هندسی.
روش تدریس:
توجه دانش آموزان رابه شكل های متقارن در كلاس درس جلب كنید. می توانید چند شكل متقارن به كلاس
ببرید و با تاكردن شكل از روی خط تقارن مشابه بودن دو طرف و تساوی شكل ها را به آنها نشان دهید.
∗∗ در صفحه آغازین بخش با كمك دانش آموزان شكلهای متقارن را پیدا كنید.
∗∗∗ از دانش آموزان بخواهید ابتدا خوب به تصاویر صفحه 49نگاه كنند سپس توضیح دهند كه در هر قسمت
چه اتفاق افتاده است پس از آن با استفاده از شابلون خطی را ترسیم كنند.و بـا قـرار دادن لبـه شـابلون روی خـط
اقدام به رسم اشكال هندسی كرده و با برگرداندن شابلون در طرف دیگر خط همان شكل را بكشند و با تا كردن
و روی هم قرار دادن شكل های دو طرف خط به درك اشكال متقارن برسند.
توصیههای آموزشی:
.1لازم نیست از واژه قرینه، متقارن، تقارن و خط تقارن استفاده كنید.
.2روش ارائه شده در این صفحه بسیار مهم است و تا پایان كتاب دانش آموزان به آن نیاز دارنـد بـه خـصوص
در طراحی فرش و رسم شكلهای متقارن در دو طرف آن با استفاده از شابلون این روش بسیار كاربرد دارد.
.3در شكلهای مربع، مستطیل و دایره قرینه شكل مانند خود شكل است و تشخیص تقارن ساده تر است اما در
مورد مثلث با توجه به تغییر جهت قرار گرفتن )همان طور كه در شكل زیر مشاهده مـیكتیـد( تـشخیص و رسـم
شكل تقارن بدون استفاده از این روش برای دانش آموزان مشكل است.
 
.به اندازه كافی روش مطرح شده را تمرین كنید تا همه دانش آموزان به مهارت دست یابند.






نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
جمعه 17 دی 1395
فاطمه پاریاد
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر