تبلیغات
کتاب اول (آموزشی- فرهنگی) - صفحه: 53
 
کتاب اول (آموزشی- فرهنگی)
معلمی شغل نیست . هنر است ایثار است . عشق است . اگر به دیده شغل به آن می نگری رهایش کن. معلم شهید رجایی.
درباره وبلاگ


مدیریت آموزش و پرورش شهرستان چگنی
اینجانب آموزگار ابتدایی شهرستان چگنی می باشم . این وبلاگ علمی -آموزشی را به سنگربانان علم و دانش تقدیم می کنم . امید دارم با نظرات خوبتون منو در ارائه بهتر اون یاری کنید.


در مجالی که برایم باقیست
باز همراه شما مدرسه ای
می سازیم
که خرد را با عشق
علم را با احساس
و ریاضی را با شعر
و دین را با عرفان
همه را با تشویق تدریس کنند
لای انگشت کسی
قلمی نگذارند
و نخوانند کسی را حیوان
و نگویند کسی را کودن
و معلم هر روز
روح را حاضر و غایب بکند
و بجز ایمانش
هیچکس چیزی را حفظ نباید بکند
مغز ها پر نشود چون انبار
قلب خالی نشود از احساس
درس هایی بدهند
که به جای مغز دل هاتسخیر کند .

مدیر وبلاگ : فاطمه پاریاد
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

اهداف:
.1ادامه دادن یك الگوی شطرنجی پیوسته.
.2كشف قانون مربوط به الگو.
.3تشخیص و رسم شكل تكرار شونده الگو.
روش تدریس:
از دانش آموزان بخواهید با استفاده از چوب كبریتها الگوی تكرار شونده دلخواه به گونه ای ترسیم كننـد سـر
چوب كبریتها كنار یكدیگر نباشد برای این كار ابتدا از آنها بپرسید كه چه الگویی با چوب كبریتها می خواهنـد
بسازند و تكرار كنند. شما به عنوان نمونه می توانید یك بار انجام دهید سپس از آنهـا بخواهیـد یـك الگـویی را
طراحی و آن الگو را ادامه دهند. همین عمل را می توانید با دكمههای رنگارنگ انجام دهید.
∗∗ از دانش آموزان بپرسید كه آیا در كاشی كاریهای مسجد در صفحه آغازین بخـش الگـوی تكـرار شـونده
می بینند؟ آن را بیان و یا مشابه آن را با اشیاء و یا اشكال مختلف بسازند و یا ترسیم كنند.
∗∗∗ از دانش آموزان بخواهید فعالیت صـفحه 53را انجـام دهنـد. در صـورتی كـه در تـشخیص شـكل تكـرار
شونده مشكل داشته باشند می توانید با قرار دادن نقطه در ابتدای شكل تكرار شونده به آنها كمك كنید.
همچنین از دانش آموزان بخواهید در قسمتهای خالی الگوهایی را به دلخواه خود طراحی كنند. الگوهای زیـاد
و پیچیده را در كلاس برجسته كرده و توجه سایر دانش آموزان را به آنها جلب كنید.
توصیههای آموزشی:
.1اگر دانش آموزان در ادامه دادن الگو با مشكل مواجه هستند نمونه آن الگو را به صورت كمرنگ و یا نقطـه
چین در اختیارشان قرار دهید و از آنها بخواهید نقطه چینها را پر رنگ كنند و یا مربع ها را بـا نقطـه هـای رنگـی
مشخص كنید و از آنها بخواهید به همان رنگ مربعها را رنگی كنند.
.2از دانش آموزان بخواهید كه الگویی را در كلاس بیـان كننـد و شـما روی تختـه )بعـضی درسـت و بعـضی
نادرست( ادامه دهید و از آنها بخواهید بگویند كه الگویی را كه شما ادامه می دهید درست است یا نادرست.
.3از دانش آموزان بخواهید در منزل دنبال الگوهای تكرارشونده باشند و نمونههایی از آن الگو را روی كاغذ
ترسیم كنند.
.4از دانش آموزان بخواهید خانهای را نقاشی و بر روی دیوارهای آن خانه الگوهای تكرارشونده ترسیم كنند.
.5در هر قسمت فضایی برای طراحی یك الگو توسط دانش آموزان قرار داده شده است توصیه می شود ابتـدا
شكل تكرارشونده را سم كنند سپس الگوی خود را با رسم متناوب آن شكل به دست آورند. این فعالیت را مـی
توانند دو نفره انجام دهند. یك دانش آموز شكل تكرار شونده بكشد و دانش آموز دیگر الگو را ادامه دهد.

  ادامه مطلب 

صفحه: 54
اهداف:
.1برقراری ارتباط با نمایش های مختلف عدد .4
.2نوشتن صحیح نماد عدد .4
.3تشخیص مصادیق عدد 4در محیط پیرامونی.
روش تدریس:
از دانش آموزان بخواهید مروری بر صفحات قبل كتاب كرده و نمایش های مختلـف عـدد 4را در صـفحات
كتاب نشان دهند. سپس با ابزارهای دلخواهی كه دارند نمایشهای مختلفی از عدد 4بسازند. به عنوان نمونه با 4
تا چوب كبریت نمایش های متفاوتی از عدد 4بسازند.
از آنها بخواهید كه حیواناتی را كه چهار دسـت و پـا راه مـی رونـد نـام ببرنـد. در مـورد یكـی از چهـار راههـای
نزدیك مدرسه بپرسید.
∗∗ به صفحه آغازین بخش برگردید و از آنها بپرسید كه در ردیف بالا چند تا از اعمال نماز را انجام میدهند؟
∗∗∗ حال به كتاب برگردید و با نوشتن عدد 4روی تخته در مورد هر یك از تصاویر از دانش آموزان بپرسید و
از آنها بخواهید عدد هر قسمت را با صدای بلند بیان كنند و یا به سؤالهـای شـما پاسـخ دهنـد. بـه عنـوان نمونـه
چینهها از بالا در ردیف چندم قرار دارند؟ اولین چینه از سمت چپ چندتااست؟ سپس 4را روی تخته بـه دانـش
آموزان نشان دهید. در ادامه نوشتن صحیح نماد 4را آموزش دهید و از آنها بخواهید ابتدا عـددهای كمرنـگ را
پررنگ كنند سپس نوشتن عدد 4را ادامه دهند.
توصیههای آموزشی:
.1از دانش آموزان بخواهید مصادیق عدد 4را در زندگی روزمره مثل چهار فصل چهار چرخ ماشـین و .. بیـان
كنند.
.2در ابتدای آموزش فقط از نماد 4كه در كتاب نوشته شده استفاده كنید و شكل دیگر عدد را به كار نبرید از
دانش آموزان بخواهید كلماتی را پیدا كنند كه 4حرف دارد و یا داستانی بسازند كه در آن عـدد 4وجـود دارد
و یا با اعداد 3و 4الگوهای تكرارشونده دلخواه بسازند. به این ترتیب بـه توسـعه مفهـوم عـدد 4در ذهـن دانـش
آموزان كمك كنید.
.3همچنین می تو انید فعالیت هایی برای منزل پبشنهاد كنید برای مثال از بچه ها بخواهید باغی را نقاشـی كننـد
كه همه اشیاء داخل آن باغ 4تایی باشند.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
جمعه 17 دی 1395
فاطمه پاریاد
دوشنبه 5 تیر 1396 08:24 ق.ظ
Hi, Neat post. There is a problem with your web site in web explorer, might
test this? IE still is the marketplace chief and a huge portion of other people will pass over your great writing because of this problem.
دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 12:47 ب.ظ
What's up mates, good paragraph and pleasant urging commented at this place, I am
in fact enjoying by these.
پنجشنبه 21 اردیبهشت 1396 06:16 ق.ظ
Hello very nice blog!! Guy .. Beautiful .. Wonderful ..
I'll bookmark your web site and take the feeds
also? I am satisfied to seek out a lot of useful information here within the submit, we'd like
work out extra strategies on this regard, thank you for
sharing. . . . . .
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر