کتاب اول (آموزشی- فرهنگی)
معلمی شغل نیست . هنر است ایثار است . عشق است . اگر به دیده شغل به آن می نگری رهایش کن. معلم شهید رجایی.
درباره وبلاگ


مدیریت آموزش و پرورش شهرستان چگنی
اینجانب آموزگار ابتدایی شهرستان چگنی می باشم . این وبلاگ علمی -آموزشی را به سنگربانان علم و دانش تقدیم می کنم . امید دارم با نظرات خوبتون منو در ارائه بهتر اون یاری کنید.


در مجالی که برایم باقیست
باز همراه شما مدرسه ای
می سازیم
که خرد را با عشق
علم را با احساس
و ریاضی را با شعر
و دین را با عرفان
همه را با تشویق تدریس کنند
لای انگشت کسی
قلمی نگذارند
و نخوانند کسی را حیوان
و نگویند کسی را کودن
و معلم هر روز
روح را حاضر و غایب بکند
و بجز ایمانش
هیچکس چیزی را حفظ نباید بکند
مغز ها پر نشود چون انبار
قلب خالی نشود از احساس
درس هایی بدهند
که به جای مغز دل هاتسخیر کند .

مدیر وبلاگ : فاطمه پاریاد
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

اهداف:
.1تعیین عدد اصلی یك مجموعه.
.2تمرین نوشتن نماد عددهای 3 ،2و .4
.3اندازه گیری فارسی با استفاده از اشیاء مختلف و شمارش تعداد اشیاء واحد.
روش تدریس:
بر روی كاغذ اعداد 1تا 4را نوشته و آنها را برش داده و تعدادی نخود و لوبیا در اختیار دانـش آمـوزان قـرار
می دهید با نشان دادن هر عدد به آنها بگویید كه به همان میزان لوبیا یا نخود روی میز جدا كنند.
برای انجام فعالیت دوم ابتدا بخواهید اشیایی كه اندازه آنها یكی است را كنار هم قرار دهند )به عنوان نمونه 2تـا
مداد رنگی یك اندازه( تا دانش آموزان درك مناسبی از اندازه پیدا كنند سپس از آنها بخواهید كه با كنـار هـم
قرار دادن چند چینه كنار مداد بگویند اندازه مداد چند چینه است تا درك مناسبی از طول و اندازه پیدا كنند.
∗∗ به صفحه آغازین بخش برگردید و در مورد نمازهای 3و 4ركعتی توضیح مختصری بدهید.
∗∗∗ حال از دانش آموزان بخواهید فعالیت صفحه 55را انجام دهند. پیـشنهاد مـی شـود كـه همـراه انجـام ایـن
فعالیت اشكال مجسم مانند چینه و یا كاغذهایی كه به صـورت اشـكال هندسـی اسـت را ماننـد شـكلهای كتـاب
درست كنید سپس عدد مربوط به آن را بپرسید. در انجام فعالیت اندازه گیری كافیست تعداد گیرهها را بشمارند
و بگویند كه اندازه مداد چند گیره است.
توصیههای آموزشی:
.1چینش اشكال هندسی مثل مثلثها و یا چینهها برای درك بهتر شكل ها لازم است.
.2از بچه ها بخواهید در منزل تعداد اتاقها، حمام، آشپزخانه، یخچال، تلویزیون و كمـدها را بـه صـورت نمـاد
عدد بنویسید.
.3برای بچهها داستانی مشابه داستان زیر تعریف كنید.
یكی بود یكی نبود در جنگلی سه پرنده زیبا روی درخت بودند كنار آنها چهار سنجاب لانه كـرده بودنـد و بـه
خوبی و خوشی زندگی می كردند. سپس از آنها بپرسـید چنـد تـا پرنـده روی درخـت بودنـد. تعـداد آنهـا را بـه
صورت چوب خط و سپس به صورت نماد 3بنویسید. به همین صورت چند سنجاب كنار آنها بودند؟ تعداد را با
گردی و به صورت نمادین بنویسند.
.4ابتدا در كلاس چند شی هم اندازه مثل نیمكت نام برده تا مفهوم هم اندازه درك شود.
.5در هنگام اندازه گیری طولهای مختلف با اشیاء كوچكتر مراقب باشید كه در ابتدا اندازه مـورد نظـر تعـداد
صحیحی از شی كوچكتر باشد.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
جمعه 17 دی 1395
فاطمه پاریاد
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر