کتاب اول (آموزشی- فرهنگی)
معلمی شغل نیست . هنر است ایثار است . عشق است . اگر به دیده شغل به آن می نگری رهایش کن. معلم شهید رجایی.
درباره وبلاگ


مدیریت آموزش و پرورش شهرستان چگنی
اینجانب آموزگار ابتدایی شهرستان چگنی می باشم . این وبلاگ علمی -آموزشی را به سنگربانان علم و دانش تقدیم می کنم . امید دارم با نظرات خوبتون منو در ارائه بهتر اون یاری کنید.


در مجالی که برایم باقیست
باز همراه شما مدرسه ای
می سازیم
که خرد را با عشق
علم را با احساس
و ریاضی را با شعر
و دین را با عرفان
همه را با تشویق تدریس کنند
لای انگشت کسی
قلمی نگذارند
و نخوانند کسی را حیوان
و نگویند کسی را کودن
و معلم هر روز
روح را حاضر و غایب بکند
و بجز ایمانش
هیچکس چیزی را حفظ نباید بکند
مغز ها پر نشود چون انبار
قلب خالی نشود از احساس
درس هایی بدهند
که به جای مغز دل هاتسخیر کند .

مدیر وبلاگ : فاطمه پاریاد
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

اهداف:
.1تمرین تشخیص نماد عددهای 3و .4
.2كسب مهارت در به كار بردن خط كش برای رسم خط.
.3تكمیل كردن مربع شگفت انگیز 4 * 4با عددهای 1تا .4
روش تدریس:
توجه دانش آموزان را به خطهای راست در كلاس درس مثل لبه ی تخته دور در یا پنجره و ... جلب كنیـد و
برای رسم خط آمادگی ذهنی ایجاد كنند.
∗∗ به صفحه آغازین بخش برگردید و در تصویر محراب نماز 2نقطه بگذارید تا دانش آموزان با وصـل كـردن
آن دو نقطه به هم جهـت قبلـه را مـشخص كننـد در مـورد جهـت قبلـه و اهمیـت آن در نمـاز خوانـدن توضـیح
مختصری دهید.
∗∗∗ حال به صفحه 56كتاب برگردید و ابتدا تصویر سمت چپ و بالای صفحه را به دانش آموزان نشان دهیـد
و از آنها بخواهید كه با استفاده از خط كش نقاطی كه عددهای مثل هم دارند را به هم وصل كنند. سپس از آنها
بخواهید مربع های شگفت انگیز مابین صفحه را حل كنند.
توصیههای آموزشی:
.1در هنگام استفاده از خط كش در مورد نحوه در دست گرفتن خط كش و قرار دادن آن كنار نقاط به دانش
آموزان توضیح دهید و با حركت در بین آنها نحوه استفاده از خط كش را مشاهده و رفع اشكال كنید.
.2جهت كسب مهارت در استفاده از خط كش كاغذهای باطله روزنامه در اختیار دانش آموزان قرار دهیدتا با
خط كش خط بكشند.
.3در حل مربع شگفت انگیز از دانش آموزان بخواهید توضیح دهند كه چگونه نقطـه شـروع را پیـدا كننـد بـه
روشهای مختلفی كه دانش آموزان بیان می كنند توجه و راه حل های مختلف را با هم مقایسه كنید.

صفحه آغازین: كلاس درس
- مفاهیم: چپ، راست ؛ وسط، كنار، بین ؛ ردیف ؛ جلو، عقب؛ اول الی پنجم.
-
مهارتهای مربوط به لوحه: سكوت و گوش كردن به صحبتهای معلم ؛ نگـاه كـردن بـه تختـه ؛ رفـتن پـای
تخته و پاسخ دادن به سؤالات معلم.
-
نگرشهای مربوط به لوحه:
(1همیشه باید شناخت ناشناختهها را با آزمایش آغاز كرد.
(2دایره و مربع، مثلث در طبیعت و ساختههای انسان دیده میشود.
-
تأثیرات بر ساختارشناختی:
.1اخلاق دانش آموز به عنوان متعلم.
.2اخلاق دانش آموز در برابر معلم.
.3دوست داشتن معلم.
.4دوست داشتن متعلم.
.5دوست داشتن علم.
.6شناخت علم.
-
تمشناختی:
علم: در مورد فواید علم اندوزی و آداب احترام به علم و دانش نكاتی را كه مـیدانیـد بـه دانـش آمـوزان تـذكر
دهید.
- ارتباط با صفحات بخش:
(1چیزهایی را كه تعداد آنها از 0تا 5تا است در لوحه بشمارید و كنار آنها تعداد مربوطه را بنویسید.
(2دانش آموزان را به 3دسته پنج تایی تقسیم كنید.
(3چند نفر از دانش آموزان دستانشان را روی میز قرار دادهاند. با چوب خط نمایش دهید.
(4چند نفر از دانش آموزان دست به سینه نشستهاند.
(5چند نفر از دانش آموزان دستانشان را زیر میز قرار داده اند با چوب خط نمایش دهید.
(6چند نفر از دانش آموزان در تصویر مشخص نیست كه دستانشان را كجا قرار دادهاند با چـوب خـط نمـایش
دهید.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
جمعه 17 دی 1395
فاطمه پاریاد
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر