تبلیغات
کتاب اول (آموزشی- فرهنگی) - صفحه: 63
 
کتاب اول (آموزشی- فرهنگی)
معلمی شغل نیست . هنر است ایثار است . عشق است . اگر به دیده شغل به آن می نگری رهایش کن. معلم شهید رجایی.
درباره وبلاگ


مدیریت آموزش و پرورش شهرستان چگنی
اینجانب آموزگار ابتدایی شهرستان چگنی می باشم . این وبلاگ علمی -آموزشی را به سنگربانان علم و دانش تقدیم می کنم . امید دارم با نظرات خوبتون منو در ارائه بهتر اون یاری کنید.


در مجالی که برایم باقیست
باز همراه شما مدرسه ای
می سازیم
که خرد را با عشق
علم را با احساس
و ریاضی را با شعر
و دین را با عرفان
همه را با تشویق تدریس کنند
لای انگشت کسی
قلمی نگذارند
و نخوانند کسی را حیوان
و نگویند کسی را کودن
و معلم هر روز
روح را حاضر و غایب بکند
و بجز ایمانش
هیچکس چیزی را حفظ نباید بکند
مغز ها پر نشود چون انبار
قلب خالی نشود از احساس
درس هایی بدهند
که به جای مغز دل هاتسخیر کند .

مدیر وبلاگ : فاطمه پاریاد
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

اهداف:
.1تمرین سرشماری و جمع آوری دادهها.
.2نمایش تعداد اشیاء به صورت نماد عددی.
.3تمرین نوشتن عددهای 0تا .5
.4درك عدد صفر با مفهوم عدم وجود.
روش تدریس:
در كلاس درس تعداد اشیاء را از دانش آموزان سؤال كنید سپس نام شیئ را مطرح كنید كه در كلاس وجود
ندارد. تعداد آن را سؤال كنید. دانش آموزان با بیان پاسخ صفر به درك جدیدی از مفهوم عدد صـفر كـه همـان
عدم وجود است پی می برند.
∗∗ می توانید با استفاده از صفحه آغازین بخش شروع كنید. از دانش آموزان بپرسـید تعـداد شیـشههـای پنجـره
چند تا است؟ یا تعداد شاخههای گل داخل گلدان چند تا است؟ از آنها بخواهیـد همزمـان تعـداد را بـا انگـشتان
دست نشان دهند. حتماً سؤالی بپرسید كه در آن جواب صفر نیز توسط دانش آمـوز بیـان شـود. بـه عنـوان نمونـه
تعداد معلمان این تصویر چند تا است؟ دانش آموز با پاسخ به آن به درك مناسبی از مفهوم صفر پیدا می كند.
∗∗∗ حال به صفحه 63كتاب برگردید و این فعالیت را انجام دهید در این تصویر شكل خورشـید وجـود نـدارد
پس تعداد آن صفر است.
توصیههای آموزشی:
.1بعد از اینكه دانش آموزان فعالیت صفحه 63را انجام دادند از آنها بخواهید ترتیـب اعـداد از 0تـا 5را بلنـد
بلند بیان كنند.
.2مناسب است كه موقع نوشتن عددهای 0تا 5آنها را بلند بلند بیان كنند.
.3از دانش آموزان بخواهید اشیاء داخل منزل را كه تعدادشان كمتر از 5تا است را سرشماری كنند و با نقاشـی
كردن هر شی تعداد آن را در زیر نقاشی بنویسند.
.4هدف اصلی این صفحه بیان مفهوم دیگری از صفر است. در صفحه قبل مفهـوم كاهـشی عـدد صـفر مطـرح
شده بود و در اینجا مفهوم عدم وجود برای صفر مطرح می شود.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
شنبه 18 دی 1395
فاطمه پاریاد
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر