تبلیغات
کتاب اول (آموزشی- فرهنگی) - ریاضی 68تا 73
 
کتاب اول (آموزشی- فرهنگی)
معلمی شغل نیست . هنر است ایثار است . عشق است . اگر به دیده شغل به آن می نگری رهایش کن. معلم شهید رجایی.
درباره وبلاگ


مدیریت آموزش و پرورش شهرستان چگنی
اینجانب آموزگار ابتدایی شهرستان چگنی می باشم . این وبلاگ علمی -آموزشی را به سنگربانان علم و دانش تقدیم می کنم . امید دارم با نظرات خوبتون منو در ارائه بهتر اون یاری کنید.


در مجالی که برایم باقیست
باز همراه شما مدرسه ای
می سازیم
که خرد را با عشق
علم را با احساس
و ریاضی را با شعر
و دین را با عرفان
همه را با تشویق تدریس کنند
لای انگشت کسی
قلمی نگذارند
و نخوانند کسی را حیوان
و نگویند کسی را کودن
و معلم هر روز
روح را حاضر و غایب بکند
و بجز ایمانش
هیچکس چیزی را حفظ نباید بکند
مغز ها پر نشود چون انبار
قلب خالی نشود از احساس
درس هایی بدهند
که به جای مغز دل هاتسخیر کند .

مدیر وبلاگ : فاطمه پاریاد
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

صفحه:  67

اهداف:

                1 – شناخت کامل تر عدد 6 و مفهوم ترکیبی آن.

            2 – توانایی نوشتن صحیح نماد عدد 6 .

            3 – درک نمایش های مختلف عدد 6 و تبدیل آن ها به صورت ترکیبی از 5 و 1.

روش تدریس :

            * به دانش آموزان نمایش های مختلف عدد 6 را با انگشتان دست نشان دهید و از آنها بخواهید آن را با چینه یا دکمه با رنگهای متفاوت نشان دهند.

            ** به صفحه ی آغازین بخش برگردید و بخواهید دانش آموزانی را که در تصویر صورتشان دیده شده ، بشمارند و با صدای بلند عدد آن را بیان کنند ، سپس دانش آموزانی که صورتشان در تصویر دیده نمی شود را ، بشمارند و عدد آن را بیان کنند. تعداد دانش آموزانی که صورتشان دیده می شود را با انگشتان دست و چوب خط نشان دهند.

            *** حال از دانش آموزان بخواهید فعالیت مربوط به صفحه ی 67 را انجام دهند . دانش آموزان می توانند با دو مداد رنگی آبی و سبز در مجموع 6 تا مربع را رنگ کنند در اینجا 4 حالت از ترکیب های عدد 6 نشان داده می شود. دانش آموزان را تشویق کنید که حالت های دیگر را بیان کنند و با چوب خط نشان دهند سپس نحوه ی صحیح نوشتن شماره عدد 6 را توضیح داده و نماد 6 را معرفی کنید.

توصیه های آموزشی :

            1 – دانش آموزان باید تا اینجا بتوانند تعداد اشیاء تا 5 را بدون شمارش تشخیص دهند و برای عددهای بزرگتر از 6 آن عدد را به صورت 5 و یک عدد دیگر شناسایی کنند.

            2 – در آموزش عدد 6 تأکید بر این است که عدد 6 را به صورت 5 و 1 ببینند.

            3 – از دانش آموزان بخواهید در منزل اشیائی که به صورت 6 تایی هستند (مثل یک دست قاشق یا چنگال) پیدا کنند و در کلاس نام ببرند.

            4 – تا زمانیکه دانش آموزان این نماد عدد 6 را به خوبی یاد نگرفته اند از نوشتن عدد 6 با نماد دیگر آن اجتناب کنید.

            5 – در هنگام رنگ کردن مربع ها توجه دانش آموزان را به ترکیب 5 و 1 مربع ها جلب کنید.

            همچنین این روش (رنگ کردن مربع ها) را برای پیدا کردن حاصل جمع دو عدد آموزش دهید. یعنی اگر بخواهند تعداد 2 دسته اشیاء را روی هم به دست بیاورند می توانند با رنگ کردن مربع ها و سپس شمردن آنها حاصل را به دست آورند.

صفحه:  68

اهداف:

                1- درک مفهوم تقارن و شناخت اشیاء متقارن

            2- توانایی رنگ کردن شکل های متقارن .

            3- توانایی پیدا کردن آن (مربع های رنگ شده بعد طرف دیگر خط تقارن).

            4 – توانایی در استفاده از خط کش برای رسم و خط تقارن شکل

            5 – تکمیل کردن مربع شگفت انگیز 6 × 6 .

روش تدریس :

            * از دانش آموزان بخواهید یک کاغذ را از وسط تا بزنند به گونه ای که دو طرف کاغذ کاملاً بر روی هم قرار گیرد (یعنی لبه های کاغذ روی همدیگر قرار گیرند) سپس دو طرف کاغذ را با رنگهای دلخواه رنگ آمیزی کنند طوری که پس از تا کردن قسمتهای مثل هم روی هم قرار گیرند. همینطور می توانید از آنها بخواهید که تقارن گوش ، چشم و دست و پا را نسبت به دو طرف بدن یک نشان تجسم کنند و توجه آنها را به اشیاء متقارن دیگر اطراف خود جلب کنید.

            ** به صفحه ی آغازین بخش برگردید و از دانش آموزان بپرسید که آیا می توانند در این تصویر شکلی پیدا کنند که در نیمه ی آن دقیقاً مثل هم باشد.

            *** در انجام فعالیت صفحه ی 68 ابتدا از دانش آموزان بخواهید با استفاده از خط کش ، خطی بکشند که شکل را به دو نیمه ی مثل هم تقسیم کند. سپس دو طرف را با رنگی که دوست دارند رنگ آمیزی کند. طوری که در شکل پرواز دو نیمه ی آن مثل هم باشد. سپس قرینه ی مربع ها ی رنگی را نسبت به خط مانند نمونه پیدا کنند () که دو نیمه ی شکل باید مثل هم شود ضرری که اگر کاغذ را از روی خط تا کنیم مربع های رنگی روی هم بیفتند و پایان مربع های شگفت انگیز 6 × 6 را توضیح داده و از دانش آموزان () آن را حل کنند.

 

 

 

توصیه های آموزشی :

            1 – توجه دانش آموزان را به شکل های متقارن که در محیط اطراف وجود دارد جلب کنند هر بار تائید کنید که دو نیمه ی شکل مثل هم هستند طوری که اگر شکل را تا کنید قسمتهای مثل هم روی یکدیگر قرار می گیرند.

            2 – در تقارن شطرنجی توجه دانش آموزان را به خط تقارن وسط جلب کنید، توجه کنید که این اولین فعالیتی است که دانش آموز تقارن شطرنجی را آموزش

            3 – در مربع شگفت انگیز در هر مستطیل 2 × 3 که خطوط آن پررنگ شده است، باید عددهای 1 تا 6 وجود داشته باشد. بنابراین علاوه بر سطر و ستون توجه دانش آموزان را به کامل بدون مستطیل ها نیز جلب کنید.

            4 – در صورتیکه دانش آموز روش پیدا کردن هر جای خالی را توضیح می دهد شما و یا سایر دانش آموزان از روش های دیگر ، درستی یا نادرستی پاسخ او را بررسی کنید.

            5 – در قسمت بالای صفحه در تمام شکل ها خط تقارن عمودی است و دو نیمه ی چپ و راست مورد نظر هستند. همچنین خط تقارن پروانه جهت را نمایش رسم شده در صورتیکه همان خط ادامه داده شد و خط تقارن شکل پایین هم بدست می آید. در شکل سمت راست نیز با یک بار خط کش گذاشتن خط تقارن رسم می شود.



   ادامه مطلب


صفحه:  69

اهداف:

                1- درک کامل تر عدد 7 و آشنایی با نمادهای مختلف نمایش آن.

            2- توانایی نوشتن صحیح نماد عدد 7.

            3- برقراری ارتباط بین نمایش های مختلف و درک ترکیبی عدد 7 به صورت 5 و 2.

روش تدریس :

            * از دانش آموزان بخواهید شکل های مختلف عدد 7 را با انگشتان دو دست نشان دهند. یا با استفاده از اشیایی مثل عدس یا دگمه یا چینه ترکیب های مختلف عدد 7 را بسازند. بعنوان نمونه 4 و 3  - 5 و 2 – 3 و 4 – 2 و 5 ، سپس از آنها بخواهید دسته های ساخته شده را با استفاده از انگشتان دست نشان دهند و با انتقال انگشتان به یک دست تا حد امکان، آنها را به صورت 2 و 5 تبدیل کنند.

            ** به صفحه ی آغازین بخش برگردید از دانش آموزان بخواهید خطی رسم کنند که دایره بازی دانش آموزان به یک دسته ی 5 تایی و یک دسته ی 7 تایی تقسیم کنند سپس از آنها بخواهید با قرار دادن دو رنگ روی صورت دانش آموزانی که دسته ی 7 تایی را درست کرده اند ، ترکیبهای مختلف عدد 7 مثل 4و 3 ، 5 و 2 را بسازند.

            *** در فعالیت این صفحه ی کتاب ، ابتدا نمایش های مختلف عدد 7 را با انگشتان دست نمایش دهند و سپس از آنها بخواهید به همان صورت نمایش داده شده شکل ها را رنگ آمیزی کنند ، در هنگام رنگ آمیزی توجه آنها را به تعداد 5و2 مربوط به گردی ، چهارگوش و سه گوش جلب کنید. سپس نحوه ی صحیح نوشتن عدد 7 را با معرفی نماد آن توضیح دهید.

توصیه های آموزشی :

            1 – توجه داشته باشید که در همۀ فعالیتها دانش آموزان را به این سمت سو دهید که 7 را به صورت 5 و 2 ببینند.

            2 – به جهت حرکت قلم در نوشتن نماد عدد 7 توجه و بررسی کنید که همه ی دانش آموزان به بخش ترتیب عدد 7 را بنویسند.

            3 – از دانش آموزان بخواهید در منزل داستان 7 کوتوله در جنگل را برای خود در نظر بگیرند و تصویری از آن را نقاشی کنند.

            4 – با استفاده از دو رنگ مهره یا چینه و یا با رنگ کردن 7 مربع با استفاده از دو رنگ مختلف ترکیب های مختلف عدد 7 را بدست آورید.

صفحه:  70

اهداف:

                1- نوشتن عدد اصلی یک مجموعه با شمارش تعداد آن.

            2- تمرین نوشتن نماد عددهای تا 7.

            3- درک مفهوم بیشتری و کمتری بدون استفاده از نماد مربوط به آن.

            4 – تشخیص دسته با تعداد بیشتر یا کمتر و درک مفهوم مقایسه.

            5 – توانایی استفاده از خط کش در ادامه بدون یک الگوی هنری.

روش تدریس :

            * از دانش آموزان بخواهید که یک دسته 6 تایی از عدس در یک طرف و یک دسته 5 تایی لوبیا در طرفدیگر قرار دهند، از آنها بپرسید که تعداد عدسها بیشتر است یا مقدار لوبیاها ؟ توضیحات و دلایل آنها را در کلمه ی گوش کنید به روش های مختلف درک مسئله را بررسی کنید به همین صورت فعالیتهای مشابهی را می توان انجام داد.

            ** به صفحه ی آغازین بخش برگردید و از دانش آموزان بپرسید که تعداد بچه هایی که صورتشان دیده می شود بیشتر است تا آنهایی که صورتشان در تصویر دیده نمی شد و توضیح خود را بیان کنند. یا تعداد پرنده های سمت چپ بیشتر است یا تعداد پرنده های سمت راست ؟ چرا ؟

            *** با دقت در طریقه نوشتن عدد ، عدد مربوطه به هر دسته را بنویسند و شکل های آن دسته را که تعدادشان بیشتر است ، رنگ کنند.

توصیه های آموزشی :

            1 – این صفحه اولین جایی است که مفهوم مقایسه ی کمتر و بیشتـر مطـرح می شود. لذا سعی کنید که با اشیاء ملموس این مفهوم را برای دانش آموزان معنی دار کنید.

            2 – از آنها بخواهید در محیط زندگی تعداد دو شیء مرتبط مثل قاشق و چنگال را تا جایی که می توانند بشمارند و با یکدیگر مقایسه کنند.

            3 – از دانش آموزان بخواهید که تعداد لباسهای خود را با اعضای خانواده مقایسه کنند بعنوان نمونه تعداد جورابهایی که خودش دارند را با تعداد جورابهای هر یک از اعضای خانواده مقایسه کند.

            4 – این مفهوم را با سایر دروس می توانید ترکیب کنید. برای مثال از دانش آموزان بخواهید اسامی پسر که چهار حرفی هستند و اسامی دخترهایی که 4 حرفی هستند را بنویسد و از آنها از نظر تعداد با یکدیگر مقایسه کند.

            5 – در رسم الگوی پایین صفحه، ابتدا از دانش آموزان بخواهید در یک مربع قملرها را با خط کش به یکدیگر وصل کنند. سپس از آنها بخواهید در کاغذ شطرنجی اضلاع یک چهارگوش دلخواه را پررنگ کنند. پس با استفاده از خط کش قطرهای آن را به هم وصل کنند تا تمرین رسم خط انجام شود، سپس فعالیت پایین صفحه 70 را انجام دهند.

            6 – توجه دانش آموزان را به ارتباط متقابل مفاهیم بیشتر ، کمتر جلب کنید اگر 4 تا بیشتر از 3 تا است پس 3 تا کمتر از 4 تا است. شما به این جملات را تکرار کنید تا این ارتباط به طور کامل درک شود.

لوحه 11 : تعطیل شدن مدرسه

            - مفاهیم : چپ / راست ، اول تا هفتم ، وسط / کنار / بین ، جلو / پشت.

            - مهارتهای مربوط به لوحه : جمع کردن کیف و کتاب و وسائل مدرسه، خارج شدن به نوبت از  کلاس ، پایین آمدن از پله ها ، خروج به نوبت از مدرسه ، منتظر شدن برای رسیدن والدین ، آداب سوار شدن ماشین یا اتوبوس.

- نگرشهای مربوط به لوحه :

            1- مردم به تنهایی یا در گروه همواره راههای جدیدی را برای حل مسائل یا انجام کار ابداع می کنند. ابزار و روشهای انجام کار را که مردم ابداع کرده اند روی تمام جنبه های زندگی اثر می گذارند.

- تأثیرات شناختی لوحه :

            1- تشخیص ارتباط علّی

            2- تخمین زدن و تقریب زدن

            3- تأثیر عادات بر شخصیت.

تم شناختی : نظم

            در مورد نظم و ترتیب در کلاس و در جمع آوری و مسائل و خارج شدن از کلاس و خارج شدن از مدرسه نکاتی را که به نظرتان می رسد با دانش آموزان مطرح کنید.

ارتباط با صفحات دیگر این بخش

            1- چند نفر از دانش آموزان هنوز داخل مدرسه هستند ؟ چند نفر از دانش آموزان به سمت راست حرکت می کنند ؟ چند نفر از دانش آموزان به سمت چپ حرکت می کنند ؟ چند خط عابر پیاده در تصویر مشاهده می شود ؟

            2- چند پرنده در تصویر مشاهده می شود ؟ چند تا از آنها روشن و چند تا از آنها تیره هستند؟ آیا تعداد پرنده های روشن و تیره با هم برابرند ؟

            3- آیا تعداد دانش آموزانی که به سمت چپ حرکت می کنند ، با تعداد دانش آموزانی که به سمت راست حرکت می کنند برابرند؟

            4- چند کیف در تصویر مشاهده می شود ؟

            5- آیا تعداد دانش آموزان با تعداد پرنده ها مساوی است ؟

            6-  آیا تعداد پنجره های مدرسه با تعداد پرنده ها مساوی است ؟

صفحه:  72

اهداف:

                1- درک مفهوم تساوی با شروع تعداد اعضاء دو دسته .

            2- درست کردن دسته های با تعداد مساوی با تناظر یک به یک.

            3- تمرین کامل کردن نیمه ی دیگر با استفاده از درک مفهوم تقارن

روش تدریس :

            * از دانش آموزان بخواهید به تعداد دلخواه کمتر از 8 تا عدس در یک طرف قرار دهند، پس از آنها بخواهید یکی یکی لوبیا در طرف دیگر قرار دهند تا تعداد آنها برابر شود.

            ** از دانش آموز بخواهید تعداد مشابه همین فعالیت را با اشیاء دیگر و یا عددهای دیگر انجام دهند. دانش آموزانی که سمت چپ می روند و تعداد دانش آموزانی که سمت راست می روند ، تعداد دانش‌آموزانی که در حیاط هستند را مقایسه کنند، یا تعداد پرنده هایی که بال مشکی دارند و در سمت چپ بالای دیوار مدرسه هستند با تعداد پرنده های سمت راست را مقایسه کنند. از آنها بپرسید که در این شکل چه چیزهای  دیگر برای مقایسه کردن پیدا می کنند.

            *** در فعالیت صفحه 72 از آنها بخواهید مانند نمونه در سمت راست آنقدر شکل بکشند که تعداد دو دسته برابر شوند.

            سپس از آنها بخواهید نیمه ی پایین شکل شطرنجی را طوری رنگ کنند که دو نیمه ی آن مثل هم شود در صورت لزوم فعالیتهای مربوط به تقارن را یادآوری کنید.

توصیه های آموزشی :

            1 – به دانش آموزان نمونه های واقعی را که تعداد عضوهای دسته ها برابر باشند را نشان دهید برای مثال از آنها بخواهید در هنگام غذا خوردن تعداد قاشها را با تعداد چنگالها یا تعداد لیوان را با تعداد بشقاب روی سفره غذا مقایسه کنند.

            2 – لازم نیست در رسم شکل های سمت راست در فعالیت بالای صفحه دقت زیادی شود لذا بیشتر توجه دانش آموزان را به تعداد مساوی جلب کنید نه رسم شکل های زیبا و دقیق !

            3 – در رسم شکل متقارن در هر نمونه شطرنجی توجه دانش آموزان را به اینکه تعداد مربعهای رنگی در دو طرف خط باید مساوی باشند جلب کنید.

            4 – در فعالیت پایین تقارن نسبت به یک خط افقی برای اولین مرتبه مطرح شده است. لذا دو نیمه ی بالا و پایین باید مثل هم باشند در صورت لزوم تا کردن روی خط را یادآوری کنید.

صفحه:  73

اهداف:

                1- آموزش نماد تساوی

            2- درک دسته های با تعداد مساوی

            3- نوشتن یک تساوی عددی

روش تدریس :

            * ابتدا با نشان دادن عددها با انگشتان دست از دانش آموزان بخواهید 4 شیء را در طرف راست قرار دهند سپس دوباره با نشان دادن عدد 4 با انگشتان دست دیگر از آنها بخواهید 4 شیء را در طرف چپ قرار دهند و سپس از آنها بخواهید تعداد اشیاء دو طرف را مقایسه کنند و شما توضیح دهید که تعداد اشیاء دو دسته با یکدیگر مساوی هستند، بین نماد تساوی را بیان کنید.

            ** به صفحه ی آغازین بخش برگردید و در مورد تعداد دانش آموزان سمت چپ و تعداد دانش آموزان سمت راست بپرسید. سپس در مورد چیزهایی که در تصویر می بینند و با یکدیگر مساوی هستند توضیح بخواهید.

          *** با توجه دادن دانش آموزان به اینکه نماد تساوی را درست بکشند از آنها بخواهید فعالیت صفحۀ 73 کتاب را انجام دهند ابتدا عدد هر دسته را بنویسند در صورتیکه دو عدد نوشته شده برابر بودند نماد تساوی را بگذارند.






نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
شنبه 18 دی 1395
فاطمه پاریاد
شنبه 26 مرداد 1398 02:16 ب.ظ
It's really a nice and useful piece of info.
I am glad that you shared this useful info with us.
Please stay us up to date like this. Thanks for sharing.
دوشنبه 7 مرداد 1398 02:31 ق.ظ
Link exchange is nothing else except it is simply placing the
other person's weblog link on your page at appropriate place and other person will also do same for you.
یکشنبه 6 مرداد 1398 07:24 ق.ظ
I think what you wrote made a lot of sense. But, what about this?
suppose you were to create a awesome headline?
I mean, I don't wish to tell you how to run your blog, however suppose you added something
to maybe get people's attention? I mean کتاب اول (آموزشی- فرهنگی)
- ریاضی 68تا 73 is a little vanilla. You
ought to peek at Yahoo's front page and watch how they
create news headlines to grab people to click. You might
try adding a video or a pic or two to get
readers excited about everything've got to say.
Just my opinion, it might make your website a little bit more interesting.
سه شنبه 1 مرداد 1398 06:53 ب.ظ
Howdy! Someone in my Myspace group shared this website with us so I came to look it over.
I'm definitely enjoying the information. I'm book-marking and will be tweeting this
to my followers! Fantastic blog and terrific design and style.
دوشنبه 3 تیر 1398 10:15 ق.ظ

Amazing facts. With thanks.
cialis generic cialis tablets for sale cialis uk next day sialis sublingual cialis online generic cialis 20mg uk venta de cialis canada cialis price in bangalore cialis 30 day sample 5 mg cialis coupon printable
جمعه 31 خرداد 1398 02:58 ق.ظ

Many thanks, Good stuff!
walgreens price for cialis generic cialis 20mg uk achat cialis en suisse how to purchase cialis on line recommended site cialis kanada free cialis calis cialis para que sirve cialis 5 mg para diabeticos american pharmacy cialis
پنجشنبه 30 خرداد 1398 06:44 ق.ظ

Very good stuff. Appreciate it!
click now buy cialis brand generic cialis cialis pills tadalafil 20 mg cialis for daily use where to buy cialis in ontario prix cialis once a da buy cialis online tadalafilo cialis herbs
چهارشنبه 29 خرداد 1398 03:54 ب.ظ

You said it adequately..
generic for cialis low dose cialis blood pressure price cialis per pill cialis 5 mg para diabeticos calis acheter du cialis a geneve buy cialis online legal bulk cialis cialis mit grapefruitsaft generic cialis pro
چهارشنبه 29 خرداد 1398 01:35 ق.ظ
Helpful info. Fortunate me I discovered your website unintentionally, and I'm shocked why this accident did not came about
in advance! I bookmarked it.
سه شنبه 28 خرداد 1398 11:26 ب.ظ

You definitely made the point.
dosagem ideal cialis cialis venta a domicilio where do you buy cialis cost of cialis per pill import cialis prezzo di cialis in bulgaria brand cialis nl achat cialis en suisse cialis cipla best buy discount cialis
یکشنبه 26 خرداد 1398 08:33 ب.ظ

Thank you. I enjoy this!
wow look it cialis mexico cialis y deporte cilas cialis 10mg prix pharmaci cialis 5 mg effetti collateral we like it safe cheap cialis cialis sale online cialis super kamagra costo in farmacia cialis cialis daily reviews
یکشنبه 26 خرداد 1398 05:57 ق.ظ

Amazing plenty of helpful data.
wow cialis tadalafil 100mg we recommend cialis info female cialis no prescription cialis per paypa buying brand cialis online cialis mit grapefruitsaft free generic cialis we choice free trial of cialis we recommend cialis info we like it cialis soft gel
شنبه 25 خرداد 1398 04:23 ب.ظ

Very good facts. Appreciate it.
cialis 20mg cialis generic buying cialis overnight generic low dose cialis cialis online deutschland cialis official site cialis from canada cialis mit grapefruitsaft we use it 50 mg cialis dose click here to buy cialis
شنبه 25 خرداد 1398 01:53 ق.ظ

You made your position extremely effectively!.
cialis for sale cialis generico lilly free cialis cialis 20 mg cost cialis australian price discount cialis does cialis cause gout generic cialis rezeptfrei cialis apotheke cialis 5mg prix
جمعه 24 خرداد 1398 11:37 ق.ظ

Kudos! Loads of stuff!

calis precios de cialis generico precios de cialis generico cialis for bph cialis 30 day trial coupon cialis great britain viagra vs cialis generic cialis 20mg tablets cialis generico dosagem ideal cialis
پنجشنبه 23 خرداد 1398 09:07 ب.ظ

You stated it really well.
we choice cialis uk what is cialis when can i take another cialis cialis sans ordonnance generico cialis mexico cialis generisches kanada low dose cialis blood pressure when can i take another cialis best generic drugs cialis india cialis 100mg cost
سه شنبه 7 خرداد 1398 06:08 ب.ظ
I all the time used to study article in news papers but now as I am a user of
net therefore from now I am using net for articles or reviews, thanks to web.
چهارشنبه 4 اردیبهشت 1398 01:34 ب.ظ
買い物かご_スーパーコピーブランド激安通販専門店
چهارشنبه 4 اردیبهشت 1398 01:33 ب.ظ
ウブロスーパーコピーN級品偽物、ウブロ時計コピー海外激安通販専門店
چهارشنبه 4 اردیبهشت 1398 01:33 ب.ظ
スーパーコピーブランドコピーフェンディFENDIコピー品高品質
جمعه 23 فروردین 1398 04:58 ب.ظ

Very good write ups. Thanks.
pharmacy canada reviews pharmacy canada reviews canadian mail order pharmacies canadian pharmacy meds best canadian pharmacies online canadian pharmacy meds canadian pharmacycanadian pharmacy canada drug pharmacy drugstore online shopping canadian pharmaceuticals
پنجشنبه 22 فروردین 1398 03:20 ق.ظ

Cheers! Ample forum posts!

northwest pharmacies in canada canadian online pharmacies reviews drugs for sale in uk canadian pharmaceuticals online pharmacy canada online prescriptions canadian pharmacy meds pharmacy canada 24 canadian government approved pharmacies online pharmacies india candida viagra
جمعه 16 آذر 1397 06:16 ق.ظ

Great content, Appreciate it.
miglior cialis generico cialis generico in farmacia cialis 5 mg para diabeticos how do cialis pills work cialis canadian drugs cialis 20 mg effectiveness link for you cialis price buy cialis online cialis generique viagra cialis levitra
دوشنبه 12 آذر 1397 04:52 ق.ظ

Thank you. A good amount of tips!

cialis 30 day trial coupon buy cialis online nz enter site 20 mg cialis cost look here cialis cheap canada cialis dose 30mg cialis daily new zealand cialis cost how does cialis work cialis sale online order generic cialis online
یکشنبه 11 آذر 1397 04:33 ق.ظ

Great write ups. Thanks a lot!
wow cialis tadalafil 100mg cuanto cuesta cialis yaho non 5 mg cialis generici free cialis cialis daily reviews cialis patent expiration cialis official site cialis canada cialis lowest price buy cialis online nz
شنبه 10 آذر 1397 04:58 ب.ظ

Very good content. Cheers.
cialis preise schweiz cialis rezeptfrei sterreich cialis herbs cialis 30 day trial coupon cialis canada on line we like it cialis soft gel price cialis wal mart pharmacy callus non 5 mg cialis generici compare prices cialis uk
جمعه 9 آذر 1397 04:53 ب.ظ

With thanks! I value this!
cialis en mexico precio where cheapest cialis comprar cialis navarr non 5 mg cialis generici cialis 20 mg best price generic cialis pill online cialis tablets for sale cialis italia gratis cialis authentique suisse rx cialis para comprar
پنجشنبه 8 آذر 1397 05:47 ق.ظ

You've made the point.
we recommend cialis info cialis cipla best buy dose size of cialis cialis kamagra levitra prezzo di cialis in bulgaria prezzo cialis a buon mercato cialis para que sirve viagra vs cialis vs levitra how to buy cialis online usa fast cialis online
جمعه 20 مهر 1397 02:33 ق.ظ

Nicely put. Kudos.
buy levitra buy levitra levitra 20mg cheap 20mg levitra vardenafil buy levitra 20 mg levitra without a doctor prescription levitra online buy levitra online buy levitra 10mg
یکشنبه 8 مهر 1397 10:19 ق.ظ

With thanks. I value this!
cialis en 24 hora cialis prices in england if a woman takes a mans cialis cialis preise schweiz cialis 30 day sample canadian drugs generic cialis cialis uk next day cialis qualitat look here cialis order on line cialis patent expiration
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


نمایش نظرات 1 تا 30