تبلیغات
کتاب اول (آموزشی- فرهنگی) - مطالب دی 1394
 
کتاب اول (آموزشی- فرهنگی)
معلمی شغل نیست . هنر است ایثار است . عشق است . اگر به دیده شغل به آن می نگری رهایش کن. معلم شهید رجایی.
درباره وبلاگ


مدیریت آموزش و پرورش شهرستان چگنی
اینجانب آموزگار ابتدایی شهرستان چگنی می باشم . این وبلاگ علمی -آموزشی را به سنگربانان علم و دانش تقدیم می کنم . امید دارم با نظرات خوبتون منو در ارائه بهتر اون یاری کنید.


در مجالی که برایم باقیست
باز همراه شما مدرسه ای
می سازیم
که خرد را با عشق
علم را با احساس
و ریاضی را با شعر
و دین را با عرفان
همه را با تشویق تدریس کنند
لای انگشت کسی
قلمی نگذارند
و نخوانند کسی را حیوان
و نگویند کسی را کودن
و معلم هر روز
روح را حاضر و غایب بکند
و بجز ایمانش
هیچکس چیزی را حفظ نباید بکند
مغز ها پر نشود چون انبار
قلب خالی نشود از احساس
درس هایی بدهند
که به جای مغز دل هاتسخیر کند .

مدیر وبلاگ : فاطمه پاریاد
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :


متن روان خوانی واملاء درس (پَرواز)

نشانه ( پـ پ ) دبستان شهید مهدی شاهیوند

شهرستان چگنی

به نامِ ایزَدِ یِکتا

پَرستو  دَر آسمانِ آبی  پَرواز  می کُنَد.

شَب  سِتاره ای  دَر آسمان  پِیدا  شُد.

پَرویز  سه روز  پیش  بیمار شُده  بود.

مادَر بَرایَش  سوپ  می پَزَد.

او  اِمروز  پیشِ پِزِشک  می رَوَد.

پِزِشک  بیماران  را  دَرمان  می کُنَد.

پَروین  یِک  پَرَنده یِ زیبا  دَر بوستان  د ید.

این  پِسَر با دوستَش  توپ بازی  می کُنَد.

پَری  نامه  را  اَز پاکَت  بیرون  آوَرد.

دَر سینی  نان  با  پَنیر وَ سَبزی  بود.

پَرَستار به  پِزِشک  کُمَک  می کُنَد.

کودَکان  دَر  پارک  تاب بازی  می کُنَند.

پارک  زیبا  وَ دیدَنی  اَست.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
سه شنبه 29 دی 1394
فاطمه پاریاد

گلفروش         


گلفروش محل ما
نشسته پهلوی گلا
مانند او یه شاپرک
می‏کشه سوی گل سرک
توی هوا پر می‏زنه
به هر گلی سر می‏زنه
هی گلا رو ناز می‏کنه
غنچه ‏ها رو باز می‏کنه
هر دو با هم خنده به لب
کار می‏کنن از صبح تا شب
گل می‏برن، گل می‏یارن
گل می‏چینن، گل می‏کارن
 

گلدون‏ دارن هزار دونه
مغازشون گلستونه
گل‏های رنگارنگ دارن
گلدونای قشنگ دارن
دسته به دسته کودکان
از همه جا دوان دوان
پول میارن، گل می‏برن
از عطر و بوی اون گلا
پر میشه خونه‏ های ما

شاعر: اسدالله شعبانی





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
سه شنبه 29 دی 1394
فاطمه پاریاد


پروانه

یه پروانه روی گلی می شینه

چشم های من پروانه رو می بینه

می پرسه از اون یه سوال ساده


اون کیه که به گل قشنگی داده


به بال های تو خال های رنگی داده

من می دونم پروانه هم می دونه

خدای ما،خدای مهربونه





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
جمعه 18 دی 1394
فاطمه پاریاد

هدف کلی : آشنایی با صدای(پـ ‌پ)

اهداف جزئی :

آشنایی دانش آموز با :

صدای (پـ ‌پ)

تلفظ صحیح آن

نوشتن صحیح صدا

محل قرار گرفتن آن در کلمه و قوائد آن

کلماتی که صدای اول و وسط آخرآن (پـ ‌پ) باشد

تشخیص صدا در اول و وسط و آخر  کلمه

محل قرار گرفتن آن در جدول

چگونگی پرواز

با پرندگان (پرستو پروانه و)

انواع بازی با توپ

بازی هایی که با  دست و پا انجام می شود.

رعایت نکات ایمنی در بازی

اهداف رفتاری :

دانش آموز در پایان درس بتواند :

ü با آزمونی سوالات داده شده را انجام دهد که سوالات عبارتند از :

دور صدای (پـ ‌پ)    را خط بکشد .( دانشی -روانی حرکتی)

شکل صدای (پـ ‌پ) را صحیح بنویسد . .(روانی حرکتی)

نام تصاویر را بنویسد .(دانشی -روانی حرکتی)

جدول به طور مناسب  کامل کند. (روانی حرکتی)

ترکیب ها را کامل کند  . (روانی حرکتی)

مانند نمونه کلمات را بخش کرده و صداهای آن را بنویسد.(روانی حرکتی)

Ø      صدای (پـ ‌پ) را در جدول نشان دهد . .(روانی حرکتی)

Ø      تمرینات را با علاقه انجام دهد . (عاطفی)

Ø      وسیله ای که دوست داری با آن به مسافرت بروی نقاشی کن . (روانی حرکتی)





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
جمعه 18 دی 1394
فاطمه پاریاد

 

کفش


                         

                ۩۞۩  سلام عزیزان خیلی خوش آمدید تصاویرمتحرک شباهنگ www.shabahang20.blogfa.com ۩۞۩  کودک

                             

کـ غیر    آخر  ک آخر 

من ک آخر هستم

همیشه آخر هستم

دوستم کـ غیر آخر

هیچ وقت نمیاد آخر

اول کمرو هستم

آمده ام آخر باک

نشسته ام آخر ساک






نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
جمعه 18 دی 1394
فاطمه پاریاد

هدف کلی : آشنایی با صدای( کـ ک )

اهداف جزئی :

آشنایی دانش آموز با :

صدای (کـ ک)

تلفظ صحیح آن

نوشتن صحیح صدا

محل قرار گرفتن آن در کلمه و قوائد آن

کلماتی که صدای اول و وسط آن (کـ) باشد

کلماتی که درآخر  صدای (ک) داشته باشند .

تشخیص صدا در اول و وسط و آخر  کلمه

محل قرار گرفتن آن در جدول

آشنایی با انواع حیوانات

آشنایی با غذا و نوع حرکت حیوانات

اهداف رفتاری :

دانش آموز در پایان درس بتواند :

ü با آزمونی سوالات داده شده را انجام دهد که سوالات عبارتند از :

دور صدای (کـ ک)    را خط بکشد .( دانشی -روانی حرکتی)

کلمات ناقص را با یکی از شکل صدای (کـ ک) کامل کند . .(دانشی -روانی حرکتی)

هر کدام از شکل صدای (کـ ک) را صحیح بنویسد . .(روانی حرکتی)

نام تصاویر را بنویسد .(دانشی -روانی حرکتی)

با کلمات درهم ریخته جمله بنویسد . (روانی حرکتی)

با کلمات داده شده جمله بسازد . (روانی حرکتی)

Ø      صدای (کـ ک) را در جدول نشان دهد . .(روانی حرکتی)

Ø      تمرینات را با علاقه انجام دهد . (عاطفی)

 

 

هدف کلی : آشنایی با صدای(و)

اهداف جزئی :

آشنایی دانش آموز با :

صدای (و)

تلفظ صحیح آن

نوشتن صحیح صدا

محل قرار گرفتن آن در کلمه و قوائد آن

کلماتی که صدای اول و وسط آخرآن (و) باشد

تشخیص صدا در اول و وسط و آخر  کلمه

فرق صدای (او-و) و (و)

محل قرار گرفتن آن در جدول

آشنایی با انواع ورزش ها

رعایت نکات ایمنی در ورزش

محل مناسب هر ورزش

اهداف رفتاری :

دانش آموز در پایان درس بتواند :

ü با آزمونی سوالات داده شده را انجام دهد که سوالات عبارتند از :

دور صدای (و)    را خط بکشد .( دانشی -روانی حرکتی)

کلمات ناقص را با صدای (و) کامل کند . .(دانشی -روانی حرکتی)

شکل صدای (و) را صحیح بنویسد . .(روانی حرکتی)

نام تصاویر را بنویسد .(دانشی -روانی حرکتی)

جدول را مانند نمونه کامل کند. (روانی حرکتی)

ترکیب ها را کامل کند  . (روانی حرکتی)

Ø      صدای (و) را در جدول نشان دهد . .(روانی حرکتی)

Ø      تمرینات را با علاقه انجام دهد . (عاطفی)

Ø      ورزش مورد علاقه خود را نقاشی کند.(روانی حرکتی)

 

 





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
جمعه 18 دی 1394
فاطمه پاریاد


اهداف جزئی :

آشنایی دانش آموز با :

صدای (اُ ـُ)

تلفظ صحیح آن

نوشتن صحیح صدا

محل قرار گرفتن آن در کلمه و قوائد آن

کلماتی که صدای اول آن (اُ ) باشد

کلماتی که در وسط صدای (ـُ) داشته باشند .

تشخیص صدا در اول و وسط کلمه

محل قرار گرفتن آن در جدول

آشنایی با فصل زمستان و مراقبت خود در این فصل

استفاده از وسایل گرم کننده در زمستان

آشنایی با انواع حیوانات

اهداف رفتاری :

دانش آموز در پایان درس بتواند :

ü با آزمونی سوالات داده شده را انجام دهد که سوالات عبارتند از :

دور صدای (اُ ـُ)اول و دوم   را خط بکشد .( دانشی -روانی حرکتی)

کلمات ناقص را با یکی از شکل صدای (اُ ـُ) کامل کند . .(دانشی -روانی حرکتی)

هر کدام از شکل صدای (اُ ـُ) را صحیح بنویسد . .(روانی حرکتی)

نام تصاویر را بنویسد .(دانشی -روانی حرکتی)

جدول ترکیب را کامل کند . (روانی حرکتی)

کلمات داده شده را بخش و صداکشی کرده و جدول را کامل کند . (روانی حرکتی)

جملات داده شده را با کلمات داده شده کامل کند . (روانی حرکتی)

Ø      صدای (اُ ـُ) را در جدول نشان دهد . .(روانی حرکتی)

Ø      تمرینات را با علاقه انجام دهد . (عاطفی)

Ø      فصل زمستان را نقاشی  کند . (روانی حرکتی )





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
پنجشنبه 10 دی 1394
فاطمه پاریاد
آموزش نشانه اُ  ُ با شعر

 

  اُردَک               

                    شُتُر

                                         



اُ  اول       -ُ  غیر اول 

  من اُ اول هستم

همیشه اول هستم

دوستم غیر اول 

هیج وقت نمیاد اول

چون که کمی ناقلاست

همه اش سوار حرفهاست






نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
پنجشنبه 10 دی 1394
فاطمه پاریاد


 _*̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*̡̡_سلام عزیزان خیلی خوش آمدید تصاویرمتحرک شباهنگ www.shabahang20.blogfa.com _*̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*̡̡_   یَخ

    

      

                      چای                                                


یـ    غیر آخر                                      ی آخر

مادونفر برادر                        غیر آخر وآخر 

دو شکل داریم بچه ها           کشیده داریم صدا

من ی آخر هستم                 همیشه آخر هستم

دوستم یـ غیرآخر                       هیچ وقت نمیاد آخر

یـ غیر آخر منم                                     رو خط دنباله داره منم

دو نقطه دارم در پایین              شکل  من را خوب ببین                          





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
پنجشنبه 10 دی 1394
فاطمه پاریاد

 _*̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*̡̡_سلام عزیزان خیلی خوش آمدید تصاویرمتحرک شباهنگ www.shabahang20.blogfa.com _*̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*̡̡_   

رفتم کنار دریا 

گفتم بگو خدا کیست

دریا به گوش من گفت

مثل خدا کسی نیست

او آفریدگارکوه ودرخت و دریاست

دانا وپاک وزیبا

بخشنده وتواناست

بابای بجّه ها نیست

امّا برای آنها

هم آفریده مادر

هم آفریده بابا





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
پنجشنبه 10 دی 1394
فاطمه پاریاد

دیكته ی  شماره ی       16                  

سـ س – مـ م – تـ ت – ایـ یـ ی ای -  اِ –ِ  ـه  ه –

نَرده -  مِداد -  ساده  -  تازه –  اِمام  -

 داده –  دَسته – نادِر – مَدر ِسه – ایمان –

سارا  مِدادِ  امین  را  داده  بود.

بابا  دَر  سَبَد  اَ نار ، سوت ، سوزَن  دارَد.

اِمروز  مادَر  با  دَست ِ  راست  دَر  را  بَست .

ایران ِ ما  آباد  ،  آزاد  اَست.

سام  به  اَ سب  آب ،  دانه   داده  بود.

اِنسان  سیب ِ  زَرد ،  سَبز  را  دوست  دارَد.     

                                                         

 

دیكته ی  شماره ی       17                             

آ ا  – بـ ب  -  آب –  بابا -   باد  - تاب –اَ -َ  -د – بادام-

اَ سب – اَبر – باران – اَمین – دَر – داد – مادَر – او  و –

سوت – دوست – مـ م – آمَد –  آ دَ م   - اَست  - سـ س –

سَبَد –  دَرس –  سام –  سارا –  سود –  دود –  توت –

دَست -  بَست -  ماست – سَرو – اَبرو – آرام – بَرادَر –

دارَد – رود – مار – نـ ن – نان – نَم نَم – آسمان – آباد-

آبادان – اَنار – دَندان – مَن – آن  - مَرد – ایران – ایرانی-

آ ا – بـ ب – اَ –َ -  د  - مـ م – سـ س – او   و – تـ ت -  ر- نـ ن –


 

دیكته ی  شماره ی       18                           

دَرس ِ 6 -   ایـ یـ ی ای -  سیب – ایران – آبی -  اَمیر – اَمین -

رامین –  بَرمی دارَد - بـ  ب – اَ –َ –   سـ س –  آ ا –  او   و  -

تـ ت -  ز  -  سَرباز  -  زود  -  سَبز  -  آزاد –  زَبان -   زَمین –

زَنبور – سوزَن – میز – تَرازو – سَر سَبز – بازی – اِ مـــروز – دیروز-

اَمین ، اَمیر  با رامین  دوست اَست .

مَن ایران ِ آباد ، آزاد ، سَر سَبز  را دوست دارَم .

زَری اَز زَمین توت ، بادام  بَر می دارَد.

 

دیكته ی  شماره ی       19                           

اَ میر دَر دَست سیب ، اَنار ، آناناس دارَد.

ما ایران ،ایرانی را دوست داریم.

اَمین دَر سَبَد مِداد ،دانه ، سوت دارَد.

سارا نان ِ تازه  را دوست دارَد.

مِداد ِ رامین سَبز ، زَرد اَست.

آبابا آش ، شیر ، اَنار  را دوست دارَد.

ماشین ِ تَمیز اَز شیراز آرام آمَد.

آن شَب سِتاره دَر آسمان بود.

مادَر ِ آزاده دَر دَست شانه ، تَراش دارَد.

شـ ش – یـ ی – ایـ یـ ی ای –اِ –ِ ـه ه –

 

دیكته ی  شماره ی       20                      

دَرس ِ7 ، دَرس ِ 8 –  اِ –ِ ـه  ه  -  اِمام – ساده – دانه –

نَرده –  سوت –  اِنسان –  تازه –  آزاده -   مِداد – نَرده

مَدرسه – دامَن – سوت – اِنسان – تازه – آزاده –

یـ ی – یاس – دَریا – می آیَد –یاس – ماسه -

سارا سَبَدِ توت را به زَری داد.

ایرن ِ ما ، آباد ، آزاد ، سَر سَبز اَست.

آن شَب مادَر به مَن آش ، تَراش ، شیر داد.

اَمین دَر آسمان  سِتاره را به مادَرَش  نِشان داد.

آبابا دَر دَست اَنار ، سیب ، نان ِ تازه دارَد.

مَن بوی  ِ یاس ،دَریای ِ آبی را دوست دارَم.

آزاده اَز دَبِستان زود می آیَد.

 

دیكته ی  شماره ی       21                      

اُ –ُ  - یـ ی – سـ س – ایـ یـ ی ای – شـ ش –

اُمید  با  شُتُر  اَز  بُناب  تُند  آمَد.

آن  بُز  دُم  دارَد.

مادَر ِ اُمید دَر باران  اَز  دَبِستان تُند آمَد.

مَن مَردُم ِ ایران  را دوست دارَم .

او  با مُدیر اَز دَبِستان تُند آمَد.

مَن اَنار ِ تُرش را دوست دارَم.

مَن با اُمید دَر اُتوبوس نِشَسته بودیم.

 # ریاضی: در بین اعداد یكی از علامت های ؛ كَمتر ، مساوی ، بیشتَر را بگذارید.

همکاران اعداد را به دلخواه بنویسید
          

 

 

دیكته ی  شماره ی       22                          

بابا – اَمین – مادَر – آزاده – آبی – آب – مَدر ِسه – مُدیر –

اِمام – مِداد – میز – باد – زود – سیب – سیر – شیر – آ ا –

سَمَنو – بـ ب –دَریا – دَرس – باران – اَ –َ – اَبر – د – دَر –

داد – مـ م –سـ س – دارَد – دَست – سَبَد – یاس – او   و –

بَستَنی – زَبان – تئت – آمَد – مَن – دوست – تـ ت – دارَم –

سوت – بَست – ر –آرام – نـ ن  - نان – نَم نَم – ایـ یـ ی ای-

ایران –ایرانی – سُرمه ای – آباد – بیدار – سَرباز – زَرد –

سَبز – اِ –ِ ـه ه – شـ ش – یـ ی – اُ –ُ – شَب -  داستان –

اَست –  می رانَد.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
پنجشنبه 10 دی 1394
فاطمه پاریاد

هدف کلی : آشنایی با صدای( یـ ی  )

اهداف جزئی :

آشنایی دانش آموز با :

صدای ( یـ  ی  )

تلفظ صحیح آن

نوشتن صحیح صدا

محل قرار گرفتن آن در کلمه و قوائد آن

تشخیص صدای(یـ  ی  ) در اول و  وسط و آخر کلمات

محل قرار گرفتن آن در جدول

دریا و امواج و نکات ایمنی در آن

وسیله های نقلیه ی دریایی (قایق و کشتی و )

گردش در طبیعت (دریا)

ورزش های مختلف در آب (شناو قایق سواری و )

اهداف رفتاری :

دانش آموز در پایان درس بتواند :

ü با آزمونی سوالات داده شده را انجام دهد که سوالات عبارتند از :

دور صدای (یـ ی)  خط بکشد .(روانی حرکتی)

کلمات ناقص را با یکی از شکل صدای (یـ  ی  ) کامل کند . .(روانی حرکتی)

هر کدام از شکل صدای (یـ  ی  ) را صحیح بنویسد . .(روانی حرکتی)

ترکیب ها را با صدای داده شده کامل کند . (روانی حرکتی )

نام تصاویر داده شده را بنویسد .(روانی حرکتی)

با کلمات داده شده جمله بسازد .(روانی حرکتی)

جاهای خالی را با کلماتی که نشانه های مشخص شده در آن باشد کامل کند . (روانی حرکتی)

با کلمات در هم ریخته جمله بنویسد .(روانی حرکتی)

Ø      صدای (یـ  ی  ) را در جدول نشان دهد .(روانی حرکتی)

Ø      تمرینات را با علاقه انجام دهد . (عاطفی)

Ø      چند ورزش در آب را نام ببرد .(دانشی )

Ø      چند وسیله نقلیه ی آبی را نقاشی کند . (روانی حرکتی)

Ø      نکات ایمنی در دریا را شرح دهد . (دانشی )

 





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
پنجشنبه 10 دی 1394
فاطمه پاریاد