تبلیغات
کتاب اول (آموزشی- فرهنگی) - مطالب بهمن 1394
 
کتاب اول (آموزشی- فرهنگی)
معلمی شغل نیست . هنر است ایثار است . عشق است . اگر به دیده شغل به آن می نگری رهایش کن. معلم شهید رجایی.
درباره وبلاگ


مدیریت آموزش و پرورش شهرستان چگنی
اینجانب آموزگار ابتدایی شهرستان چگنی می باشم . این وبلاگ علمی -آموزشی را به سنگربانان علم و دانش تقدیم می کنم . امید دارم با نظرات خوبتون منو در ارائه بهتر اون یاری کنید.


در مجالی که برایم باقیست
باز همراه شما مدرسه ای
می سازیم
که خرد را با عشق
علم را با احساس
و ریاضی را با شعر
و دین را با عرفان
همه را با تشویق تدریس کنند
لای انگشت کسی
قلمی نگذارند
و نخوانند کسی را حیوان
و نگویند کسی را کودن
و معلم هر روز
روح را حاضر و غایب بکند
و بجز ایمانش
هیچکس چیزی را حفظ نباید بکند
مغز ها پر نشود چون انبار
قلب خالی نشود از احساس
درس هایی بدهند
که به جای مغز دل هاتسخیر کند .

مدیر وبلاگ : فاطمه پاریاد
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :


قُرآن کتابِ آسمانی ما اَست.

مادَربُزُرگ می گویَد:قرآن کتابِ خداست.

مَن دَرمسابِقه یِ شِنا شِرکَت کَردَم.

آموزِگار دانِش آموزان را تَشویق کَرد.

قاسِم قایِق سَواری رویِ دَریایِ آبی را دوست دارَد.

رَنگِ قایِقِ او قِرمِز اَست.

آن زَن اَز کودَکَش مُراقِبَت می کُنَد.

این کودَک دَر دَفتَرَش یِک قویِ زیبا کشید.

پَرَنده ای زیبا دَر قَفَس اَسیربود.

http://shahedifar.blogfa.com/

قـ : سَقف- وَقت- فَقر- وَقتی- وَقف

ق : فَندُق-زَنبَق-ساق-شَرق-مَشق-ساق-اُتاق

قـَ : قَدیم-قَرار-قَشَنگ-قَوی-قَزوین-قَفَس-قَندان

قا :قانون-آقا- قاشُق-قاب-بُشقاب-قادِر-قاسِم

قـُ :قُرآن-قُد قُد-  قُدس-قُمری-قُم-قُدرَت-قُربان

قو :قوری-قویِ زیبا-یاقوت-قوش

قیـ :قیف-دَقیق- قیر-رَقیب- دَقیقه- رَقیق

قی : بَرقی- ساقی- باقی- موسیقی- قِرقی- شَرقی

قـِ : قِشم- قِرمز- قِیمه- قِرقِره- مُراقِبت - قِسمَت

قه : ساقه - سابِقه - دَقیقه مُسابِقه -





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
سه شنبه 20 بهمن 1394
فاطمه پاریاد




حفظ قرآن

بیاید بیاید ، بچه ها
یه حرف دارم با شما
قرآن کتاب دینه
کتاب مسلمینه
قرآن کلام خداست
راهنمای شماست
قرآن را حفظش کنید
خود را با ارزش کنید
از حفظ قرآن ما
خشنود می شه خدا
پاداش حفظ قرآن هست بهشت و رضوان




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
چهارشنبه 14 بهمن 1394
فاطمه پاریاد
  بشقاب        
  
  قاشق

         قـ غیرآخر  ق آخر

ما  دو  نفر برادر          غـیر  آخـر  و  آخـر

قد خمیده داریم         درسردونقطه داریم

قـ غیرآخررانگاه کن      کنارقند و قندون

ق آخرچه خسته        توی اُتاق نشسته







نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
چهارشنبه 14 بهمن 1394
فاطمه پاریاد



به نام خدا

خُداوَند این دُنیایِ زیبا را آفَریده اَست.

خُدایا به ما کُمَک کُن تا خوب باشیم.

خانُم آموزِگار گُفت: آفَرین دُختَرَم دَر نِوِشتَنِ دیکته

بِسیار کوشا بودی.

مَن به کِتاب خانه یِ مَدرِسه رَفتَم.

پِدَرَم با میخ وتَخته  میزساخت. 

ما خانه ای زیبا دَر اُستانِ خُراسان داریم.

کِنارِ خانه یِ ما دِرَخـتِ سَرسَبزی اَست.

پَرَنده ای زیبا روی شاخه یِ دِرَخت بود.

پَرَنده آوازِ خوبی داشت.

مادَرَم دَرآشپَزخانه کِیکِ خامه ای پُخت.

مَن خانِواده اَم را بِسیار دوست دارَم.


 




ادامه مطلب


نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
چهارشنبه 14 بهمن 1394
فاطمه پاریاد


خود سنجی :

 پس از گفتن یک جمله ی کامل ازدیکته ،ازدانش آموزان می خواهیم ،کلمه های جمله ی خود را بررسی کرده وبامداد رنگی زیرغلط هایی که احتمالاًغلط نوشته اند خط کشیده وصحیح آن را بنویسند.از دانش آموزان می خواهیم کلمه هایی راکه به درستی یا اشتباه بودن آن مشکوک هستند رابخش وصدا کشی کرده واز صحیح بودن آن مطمئن شوند.

همسال سنجی:

بعد از گفتن یک جمله ی کامل از دانش آموزان یک نیمکت می خواهیم که املاهای خود را تعویض کنند.سپس با دقّت تمام املای دوست خود را کلمه  به کلمه بررسی کنند وبا مداد رنگی غلط های احتمالی را مشخص کنند.

همیاری :

بعد از گفتن املا از دانش آموزان یک نیمکت می خواهیم ،یکی از املاها را برداشته وباکمک هم اقدام به صحیح کردن وجستجوی غلط های احتمالی کنند.تا دوست خود(صاحب املا)متوجّه اشتباه خود شده وصحیح آن را بنویسد.

اهداف:

1-خارج کردن املا از حالت سنتی

2-بالابردن اعتماد به نفس دردانش اموزان

3- یادگیری بدون ترس واضطراب

4- ایجاد صمیمیت بین دانش آموزان واعتماد پیداکردن نسبت به یکدیگر

5- خیلی ازمواقع دانش اموزان ازیکدیگر بهتر یاد می گیرند.

6- می توان به جای دیکته گفتن ،کلمه هایی رابه دانش اموزان بگوییم جمله یسازند ،تا علاوه براملای کلمه جمله سازی را نیزدر آن ها تقویت کنیم.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
چهارشنبه 14 بهمن 1394
فاطمه پاریاد
                     خانه                                  
       ملخ   

خـ غیر آخر                    خ آخر

ما دونفربرادر                 غیر آخروآخر

شکلی داریم خمیده        صدا داریم کشیده

آمده ایم در هر جا           یک نقطه داریم در بالا

اول خانه هستیم             وسط شاخه هستیم

آمدیم آخر نخ                 نشستیم آخر یخ





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
شنبه 10 بهمن 1394
فاطمه پاریاد


اهداف جزئی :

آشنایی دانش آموز با :

صدای (خـ خ)

تلفظ صحیح آن

نوشتن صحیح صدا

محل قرار گرفتن آن در کلمه و قوائد آن

کلماتی که صدای اول و وسط آخرآن (خـ خ) باشد

تشخیص صدا در اول و وسط و آخر  کلمه

محل قرار گرفتن آن در جدول

توجه به شکل ظاهری هر جانور

رودخانه و جانوران اطراف آن

اهداف رفتاری :

دانش آموز در پایان درس بتواند :

ü با آزمونی سوالات داده شده را انجام دهد که سوالات عبارتند از :

دور صدای (خـ خ)    را خط بکشد .( دانشی -روانی حرکتی)

جای خالی را با یکی از شکل صدای (خـ خ) کامل کند.(روانی حرکتی دانشی)

شکل صدای (خـ خ) را صحیح بنویسد . .(روانی حرکتی)

نام تصاویر را بنویسد .(دانشی -روانی حرکتی)

با توجه به نشانه های نوشته شده در جدول کلمه بساز .(دانشی روانی حرکتی)

با کلمه داده شده دو جمله مختلف بنویس .(دانشی روانی حرکتی)

Ø      صدای (خـ خ) را در جدول نشان دهد . .(روانی حرکتی)

Ø      تمرینات را با علاقه انجام دهد . (عاطفی)

 





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
شنبه 10 بهمن 1394
فاطمه پاریاد
ایجاد انگیزه برای درس روز برفی(فـ ف)

سلام. خوش آمدید

دانه های برف
دانه های برف ،آرام می ریزه
میگه زمستون بعد از پاییزه
وقتی می باره برف سفید رنگ
همه جامیشه زیبا وقشنگ
مادرها میگن آهای بچّه ها
نباید برید توی کوچه ها
وقتی که هوازیادی سرده
سرما می خورید خدا نکرده
دانه های برف از پشت شیشه
 مانند پنبه خوب دیده میشه





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
شنبه 3 بهمن 1394
فاطمه پاریاد
آموزش نشانه فـ ف  با شعر

  آدم برفی


                 برف                     


فـ غیرآخر    ف آخر

 فهمیدم وفهمیدم   معلّم عزیزم
بگو برام بدونم           فکر کنم و بخونم
این یکی غیر آخر        با فکر میاد همیشه
آهای آهای نگاه کن    یه نقطه هم که روشه
ف آخرشده خسته     ببین آخر نشسته





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
شنبه 3 بهمن 1394
فاطمه پاریاد

هدف کلی : آشنایی با صدای(فـ ف)

اهداف جزئی :

آشنایی دانش آموز با :

صدای (فـ ف)

تلفظ صحیح آن

نوشتن صحیح صدا

محل قرار گرفتن آن در کلمه و قوائد آن

کلماتی که صدای اول و وسط آخرآن (فـ ف) باشد

تشخیص صدا در اول و وسط و آخر  کلمه

محل قرار گرفتن آن در جدول

آسمان ابری و بدون آفتاب

مواظبت از خود و دیگران هنگام بازی با برف

استفاده از لباس مناسب در روزهای سرد

اهداف رفتاری :

دانش آموز در پایان درس بتواند :

ü با آزمونی سوالات داده شده را انجام دهد که سوالات عبارتند از :

دور صدای (فـ ف)    را خط بکشد .( دانشی -روانی حرکتی)

جای خالی را با یکی از شکل صدای (فـ ف) کامل کند.(روانی حرکتی دانشی)

شکل صدای (فـ ف) را صحیح بنویسد . .(روانی حرکتی)

نام تصاویر را بنویسد .(دانشی -روانی حرکتی)

ترکیب های داده شده را کامل کند .(دانشی روانی حرکتی)

با کلمات در هم ریخته جمله بنویسد.(دانشی روانی حرکتی)

Ø      صدای (فـ ف) را در جدول نشان دهد . .(روانی حرکتی)

Ø      تمرینات را با علاقه انجام دهد . (عاطفی)

Ø      یک آدم برفی بکشد .(روانی حرکتی)

 

 





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
شنبه 3 بهمن 1394
فاطمه پاریاد


اهداف جزئی :

آشنایی دانش آموز با :

صدای (گـ گ)

تلفظ صحیح آن

نوشتن صحیح صدا

محل قرار گرفتن آن در کلمه و قوائد آن

کلماتی که صدای اول و وسط آخرآن (گـ گ) باشد

تشخیص صدا در اول و وسط و آخر  کلمه

محل قرار گرفتن آن در جدول

با حیوانات وحشی در جنگل

با حیوانات اهلی که در محل زندگی ما هستند .

اهداف رفتاری :

دانش آموز در پایان درس بتواند :

ü با آزمونی سوالات داده شده را انجام دهد که سوالات عبارتند از :

دور صدای (گـ گ)    را خط بکشد .( دانشی -روانی حرکتی)

جای خالی را با یکی از شکل صدای (گـ گ) کامل کند.(روانی حرکتی دانشی)

شکل صدای (گـ گ) را صحیح بنویسد . .(روانی حرکتی)

نام تصاویر را بنویسد .(دانشی -روانی حرکتی)

با کلمات داده شده جمله بسازد . (دانشی روانی حرکتی)

با کلمات در هم ریخته جمله بنویسد.(دانشی روانی حرکتی)

صدای (گـ گ) را در جدول نشان دهد . .(روانی حرکتی)

تمرینات را با علاقه انجام دهد . (عاطفی)





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
شنبه 3 بهمن 1394
فاطمه پاریاد